تجدیدپذیرها، مسیری مطمئن برای استخراج بیت‌کوین

سعید سعیدی
مدیر روابط عمومی و تبلیغات تاسیسات نیوز
در دنیای دانش و فناوری امروز، یکی از موضوعاتی که حسابی سر و صدا به راه انداخته است، قطع وابستگی از انرژی‌های تجدیدناپذیر و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر است. نکته قابل توجه اینکه کشور عزیزمان، ایران علاوه بر بهره‌مندی از منابع انرژی طبیعی همچون نفت و گاز، پتانسیل بالایی در جذب انرژی خورشیدی و تبدیل آن به برق دارد چرا که میزان تابش خورشید در بسیاری از شهرهای ایران بالاتر از سهم دیگر کشورها از این منبع انرژی است.
کاهش میزان بارندگی تاثیر مستقیمی در قطع و یا هشدار برای کاهش مصرف برق خواهد داشت، این در حالی است که تابش نور خورشیدی کم نخواهد شد و همیشگی است و این یعنی یک ضرورت برای حرکت قوی‌تر و جدی‌تر به سمت بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر.
از سوی دیگر، آلودگی هوا و گرمایش جهانی کره زمین باعث شده تا جوامع بین‌المللی گام‌هایی را در جهت توقف استفاده از سوخت‌های فسیلی بردارند که انقلاب الکتریکی کردن در صنعت خودرو مصداق بارز این امر است و این یعنی آغازی برای مصرف بیشتر برق. اگر این اتفاق که در کل یک حرکت بسیار مثبت است، در ایران هم به امری مرسوم تبدیل شود، تامین برق برای شارژ این خودروها مستلزم افزایش زیرساخت‎های تولید برق خواهد بود. این خود می‌تواند انگیزشی باشد برای برداشتن گام‌ها سریع‌تر و بلندتر جهت بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر.
یکی دیگر از مباحث داغ این روزها که اتفاقا با برق هم بی‌ارتباط نیست، موضوع بیت‌کوین و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال است که استخراج آن‌ها نیازمند مصرف بالای برق است. این موضوع از این جهت اهمیت دارد که برق مورد نیاز برای استخراج بیت‌کوین در ایران بسیار ارزان‌تر از سایر کشورها است که البته اگر هوشمندانه صورت گیرد، استخراج آن می‌تواند به ارزآوری برای کشور منجر شود.
حال می‌توان به این نتیجه رسید که با سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر، بستر جداگانه‌ای برای تولید برق جهت استخراج بیت‌کوین فراهم کرد تا از این طریق به اقتصاد ملی هم کمک شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;