تبعات عدم نظارت بر ساخت و ساز

عدم نظارت بر ساخت و ساز و استفاده از مصالح غیر استاندارد باعث می شود ۳۰ درصد از زحماتی که کشیده می شود، بی فایده باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به این که طبق مطالعات انجام شده ۳۰ درصد از بافت های نوسازی شده فرسوده است، خاطر نشان کرد: عدم نظارت بر ساخت و ساز و استفاده از مصالح غیر استاندارد باعث می شود ۳۰ درصد از زحماتی که کشیده می شود، بی فایده باشد.
البته کل این ۳۰ درصد مربوط به اقدامات نوسازی در بافت های فرسوده نبوده و بافت های مقاومی که تخریب و مجدد نوسازی می شود را نیز شامل می شود.
صادقی متذکر شد: همانطور که مباحث فرهنگ سازی در بافت های فرسوده توسط کنشگران اجتماعی دنبال می شود، ضروری است نظارت عالی بر بحث ساخت و ساز و همچنین توزیع مصالح نامرغوب در سطح شهر تهران نیز صورت گیرد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که اقدامات خوبی در بحث نوسازی بافت های فرسوده انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به مواردی که در تفاهم نامه همکاری مشترک میان دو سازمان مورد توجه قرار گرفته، می توان با هم افزایی، سرعت و دقت در امور را تسریع و از اقدامات و فعالیت های موازی پرهیز کرد.
در این جلسه گزارشی از عملکرد، اقدامات و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران از سوی علی خانی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی و گزارشی از سامانه پیشخوان محلات از سوی احمد موحدی امین، مدیر اداره فناوری و سامانه های مکانی ارائه شد.
شایان ذکر است بر مبنای تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان نوسازی شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ایجاد بانک اطلاعاتی مشترک و هوشمندسازی نظام مدیریت جامع اطلاعات در حوزه تاب‌آوری و توسعه محله‌ای؛ همکاری در تهیه و ترویج بسته‌های آموزشی به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی شهروندان درخصوص مفاهیم تاب‌آوری شهری؛ همکاری در تدوین برنامه عملیاتی ایمنی و مدیریت بحران در محله‌های دارای بافت فرسوده و ناکارآمد (بر اساس ضوابط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران)؛ تدوین برنامه توسعه محله‌ای با تأکید بر کاهش خطرپذیری لرزه‌ای در محلات دارای بافت فرسوده و ناکارآمد و … بخشی از اصلی ترین محورهای همکاری این دو سازمان خواهد بود.
منبع خبرگزاری آریا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;