تبدیل مسجد جمعه اردبیل به پایگاه ملی

به گزارش تاسیسات نیوز، مسئول دبیرخانه دائمی مراسم اعطای نشان شاه اسماعیل ختایی از پیگیری تبدیل مسجد جمعه به پایگاه ملی خبر داد.




الیار عاصمی زاده در بیانیه پایانی دومین دوره مراسم اعطای نشان شاه اسماعیل ختایی در اردبیل گفت: در نخستین دوره برگزاری این مراسم از سه چهره شاخص شهر تجلیل به عمل آوردیم تا نشان دهیم باید از مفاخر شهر در زمان حیات آنان قدردانی شود.




وی افزود: در سری جدید اعطای این نشان تلاش داریم با رویکردی جدید هر ماه در یک بنای ارزشمند از یک چهره شاخص در حوزه مسئولیت اجتماعی تقدیر کنیم.




این فعال میراث فرهنگی تصریح کرد: نخستین برنامه ماهانه دبیرخانه تقدیر از دکتر محسن نوروزوند و مهندس نگار سریع الاطلاق به سبب کسب ۹ جایزه ملی و بین المللی برای طرح موزه و گالری شهری مسجد جمعه اردبیل بود که از میان آنان می توان به اولین جایزه ملی دادمان به عنوان طرح برتر در بومی سازی و استفاده از مصالح اقلیمی به جایزه اشاره کرد.




مسئول دبیرخانه دائمی مراسم اعطای نشان شاه اسماعیل ختایی خاطرنشان کرد: سخنران اصلی این مراسم دکتر مجتبی رضازاده اردبیلی دانش آموخته دکترای تخصصی مرمت آثار معماری از ایتالیا و استاد دانشگاه تهران بود که ارائه ای در رابطه با قدیمی ترین بنای تاریخی شهر اردبیل انجام داد.




عاصمی زاده تاکید کرد: هدف اصلی ما از برگزاری این مراسم مطالبه گری است و در حال حاضر طبق آنچه در بیانیه پایانی دومین مراسم اعطای نشان قرائت شد تبدیل مسجد جمعه به پایگاه ملی و تکمیل طرح ساماندهی که ۹ بار در معتبرترین جوایز ملی و بین المللی موفق به کسب افتخار برای شهر اردبیل شده است خواست برگزار کنندگان این مراسم است.




وی در انتهای سخنان خود از برگزاری سومین دوره مراسم اعطای نشان در چهارم مهرماه خبر داد.




گفتنی است، این مراسم به همت موسسه تایماز با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، نظام مهندسی ساختمان، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنیاد ایران شناسی و هیات امنای مسجد جمعه اردبیل برگزار شد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;