تامین گاز بدون محدودیت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی کرباسیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان اظهار داشت: 15 متقاضی احداث کارخانه پتروشیمی برای این منطقه وجود دارد که یکی از آنها از شرکت های بزرگ پتروشیمی دنیاست و قرار است با استانداردهای بین المللی پتروشیمی خود را بسازد.




کرباسیان تصریح کرد: پروژه هایی همچون کارخانه آلومینیوم و دیگر پروژه ها نیز قرار است با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های خارجی و بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی شود.

 

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در آینده برای بیش از50 هزار نفر و در خوش بینانه ترین حالت 75 هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان ایجاد خواهد شد.

 

 

 

وی احداث بندر منطقه ویژه پارسیان را از طرح های اصلی در این منطقه دانست و بیان داشت: زیرساخت های آب، برق و گاز در منطقه ویژه پارسیان ایجاد شده است.

 

 

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از اجرای برجام، دو شرکت خارجی برای سرمایه گذاری احداث بندر در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند .

 

 

 

وی ادامه داد: برای انجام این کار مشکل تامین مالی نداریم و امیدواریم در سال 95 عملیات اجرایی بندر را آغاز کنیم چون بندر محور کار در این منطقه است.

 

 

 

کرباسیان تاکید کرد: فعالیت منطقه ویژه پارسیان در غرب استان هرمزگان تحولات اساسی ایجاد می کند و موجب توسعه این منطقه و اشتغالزایی برای مردم خواهد شد.

 

 

 

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان با وسعتی افزون بر 9 هزار و 800 هکتار در پارسیان در غرب استان هرمزگان و مجاور با عسلویه بوشهر قطب صنعتی و اقتصادی ایران واقع شده است.
شهرستان پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;