تامین خوراک واحدهای پتروشیمی

به گزارش تاسیسات نیوز، زنگنه با بیان اینکه می‌توان گفت برای نخستین بار بود که در تاریخ نفت پیش از تولید گاز، فعالیت واحدهای پتروشیمی در عسلویه آغاز شد، ادامه داد: در زمان مدیریت آقای نعمت‌زاده، مدیرعامل وقت پتروشیمی، که جا دارد از ایشان به عنوان پرچمدار این توسعه تشکر و قدردانی کنیم، باور ساخت تعداد بالای واحدهای پتروشیمی در ١٤٠٠ تا ١٥٠٠ هکتار زمین باورکردنی نبود.





وی با اشاره به اینکه با توجه به حجم ساخت‌وساز با کمبود زمین در عسلویه برای توسعه پتروشیمی رو به رو هستیم، تصریح کرد: هم‌اکنون در بندر امام نیز باید به دنبال ایجاد مجموعه جدیدی برای توسعه باشیم. وزیر نفت با بیان اینکه خوراک کافی برای واحدهای پتروشیمی کشور تامین شده است، تاکید کرد: نزدیک به ١٣/ ٥ میلیون تن اتان از ٢٧ فاز پارس جنوبی تولید خواهیم کرد؛ همچنین واحدهای ان‌جی ال مختلفی به بخش‌های خصوصی واگذار شده‌اند که خوراک بسیار مطمئن، ارزان و قابل رقابت در اختیار دارند.





زنگنه با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار در صنعت نفت، تامین خوراک واحدهای پتروشیمی در وزارت نفت اهمیت بسیاری پیدا کرده است، گفت: پیش از این، محصولات فرعی تولیدی پالایشگاه‌های نفت و گاز برای واحدهای پتروشیمی استفاده می‌شد درحالی‌که وزارت نفت دولت یازدهم تامین خوراک پتروشیمی‌ها را در دستور کار قرار داد.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;