پتروشیمی؛ موثرترین صنعت برای محرومیت زدایی کشور

 

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نفت با اشاره به اینکه عدالت محوری و محرومیت‌زدایی در مکان‌های احداث واحدهای پتروشیمی در نظر گرفته شده است، گفت: صنعت پتروشیمی یک مجموعه به هم پیوسته ارزش افزاست که بزرگ‌ترین تاثیر را برای رفع محرومیت در کشور دارد.





بیژن زنگنه عصر روز یکشنبه (٢٧ فروردین ماه) در مراسم افتتاح ٤طرح پتروشیمی در پارس جنوبی، تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت را از مسائل بسیار مهم همسو با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مجتمع‌های پتروشیمی چنین قابلیتی را دارند و طرح‌های پتروشیمی که امروز افتتاح می‌شوند به‌طور کامل این زنجیره را تکمیل می‌کنند.






وی با اشاره به اینکه عدالت محوری و محرومیت‌زدایی در مکان‌های احداث واحدهای پتروشیمی در نظر گرفته شده است، افزود: پتروشیمی کاویان با تولید ٢ میلیون تن اتیلن یک زنجیره ارزش را تا تبریز و ارومیه ایجاد می‌کند، یعنی از پارس جنوبی اتیلن تولید می‌شود و با خط لوله به اندیمشک، لرستان، ایلام، کرمانشاه، سنندج، میاندوآب، مهاباد و تا تبریز و ارومیه برده می‌شود و یک مجموعه به هم پیوسته ارزش است که بزرگ‌ترین تاثیر را برای رفع محرومیت دارد. به گفته وزیر نفت، ٢ منطقه جاسک و چابهار نیز از مناطقی هستند که به‌دلیل اهمیت راهبردی، در اولویت توسعه قرار دارند و به‌زودی فعال خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;