تامین برق کشور از انرژی خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، انرژی خورشیدی که کم کم دارد جای تامین برق به شیوه های مختلف را میگیرد در جدیدترین آمار خود نزدیک به 170 روستا را از لحاظ برقی تامین کرده است.




ولی الدین مصلحتی شربیانی، مشاور مدیرعامل شرکت توانیر و مجری طرح برق روستایی کشور، در دیدار با استاندار یزد با اشاره به اینکه ایران نخستین کشور به لحاظ وسعت برق رسانی به روستاها با استفاده از انرژی خورشیدی است، افزود: توان نیروگاههای خورشید منصوب شده در روستاهای کشور حدود 2 مگاوات است.




وی با بیان اینکه 40 روستای دیگر در برنامه برق رسانی به روستاها با انرژی خورشیدی قرار گرفته است ، خاطرنشان کرد: بسیاری از هزینه های سرویس و نگهداری پس از بهره برداری نظیر تعویض باطری و تجهیزات به کار رفته توسط دولت خدمتگذار به صورت رایگان انجام می شود.

 

 

 

این مسئول برق رسانی به عشایر را حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: ساخت نیروگاه خورشیدی مختص عشایر به ظرفیت 300وات بر ساعت در برنامه سال آینده برق کشور است.

 

 

 

شربیانی با اشاره به اینکه برق رسانی به روستاهای 10 خانوار باقی مانده تا پایان سال ملت ، دولت ؛ همدلی و همزبانی به اتمام می رسد ، گفت: بسیاری از این روستاها در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در استان یزد نیز جشن برق رسانی کامل را تا پایان سال خواهیم گرفت.

 

 

 

وی یادآور شد: امیدواریم با مشارکت اهالی روستای میل سفید از توابع خرانق اردکان و تامین اعتبار ، شرایط برای تامین برق این منطقه ایجاد شود.

 

 

 

مجری طرح برق روستایی کشورتامین برق عشایری که در ییلاق و قشلاق بدون برق هستند را از اولویت های سال آینده دانست و گفت : تامین برق عشایر سختکوش در صورت داشتن این شرایط در استان یزد نیز طبق برنامه ریزی انجام خواهد شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;