تاسیسات کار خود باشیم/ اگر می خواهید «مهندسی مکانیک» شوید بخوانید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که در انتخاب رشته تحصیلی در میان جوانان تأثیر دارد، بازار کار هر رشته و میزان تقاضا برای فارغ التحصیلان آن است. بسیاری از شغل‌ها به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی جای خود را به دیگر حرفه‌ها می‌دهند و این طبیعی است که در انتخاب رشته تحصیلی این مورد را حتما در نظر داشته باشید.
تاسیسات نیوز: در مورد رشته‌های مهندسی خیلی نمی‌توان عنوان کرد که این رشته‌ها آینده‌ای ندارند و حتی بازار کار آنها در آینده از بین می‌رود. بسیاری از وسایلی که ما به صورت روزمره از آنها استفاده می‌کنیم به حضور و وجود مهندسان در شاخه‌های مختلف وابسته هستند و به همین خاطر می‌توان آینده شغلی رشته‌های مهندسی را پایدار بدانیم.
یکی از شاخه‌های مهندسی که اتفاقا کاربرد و بازار کار خوبی در ایران و حتی در جهان دارد، مکانیک است. رشته های مهندسی مکانیک در ایران شامل موارد مختلفی از جمله مهندسی دریا، مهندسی ساخت و تولید، حرارت و سیالات و طراحی جامدات می‌شود که می‌توانید با تحصیل در هر کدام از این موارد به پیدا کردن مشاغل خوب در شرکت‌ها و صنایع مختلف فکر کنید.
چرا در دانشگاه باید مهندسی مکانیک بخوانیم؟
همان‌طور که گفتیم تمام رشته‌های مهندسی به گونه‌ای در زندگی مردم نقش دارند و بسیاری از وسایل و امکاناتی که در حال حاضر از آنها به صورت روزمره استفاده می‌کنیم به واسطه حضور مهندسان در شاخه‌های مختلف وجود دارند. اگر به دنبال یک مهارت آینده دار و مبتنی بر فناوری و توسعه تکنولوژی هستید، به یاد داشته باشید که مهندسان مکانیک به شدت در اتوماسیون، انرژی‌های تجدید پذیر و هوش مصنوعی درگیر هستند و نقش دارند. توسعه سریع فناوری همچنین بدان معنی است که تحصیل در رشته مهندسی مکانیک هرگز کسل کننده نخواهد بود. شما در میان اولین کسانی هستید که تکنیک‌ها و فناوری‌های نوظهور را آزمایش می‌کنید و بیشتر مطالعات شما عملی و علمی خواهد بود.
شما با تحصیل در دانشگاه های سراسری برای مهندسی مکانیک می‌توانید در صنایع مختلف از جمله صنایع هوافضا و ساخت قطعات،صنایع مرتبط با ساخت قطعات ماشین، خودروسازی‌های بزرگ، شرکت‌های خدمات مهندسی، پروژه‌های ساختمانی و موارد بسیار دیگر مشغول به کار شوید.
بازار کار رشته مهندسی مکانیک به چه صورت است؟
به طور کلی بازار کار مهندسی مکانیک برای افراد جویای کار در ایران خوب است و در میان مشاغلی به شمار می‌آید که طیف وسیعی از صنایع را می‌توان برای آن در نظر گرفت. بسیاری از کارخانه‌های بزرگ به حضور مهندسان مکانیک نیاز دارند و کارهای تولیدی آنها به حضور این مهندسان گره خورده است. مهندسان مکانیک حتی می‌توانند در مشاغلی جدا از شاخه مهندسی مشغول به کار شوند و در حیطه‌هایی مانند امور مالی، مدیریت، حقوق، ارتش، دولت، پزشکی، تحقیقات، فروش، مشاوره فنی و حتی تدریس در دانشگاه باشند و حتی مشاغل دیگر استخدام شوند. اما به طور کلی، مهندسی مکانیک با مهارت ساخت، تولید و طراحی همراه است و مهندسانی که در این رشته تحصیلی فارغ التحصیل می‌شوند می‌توانند از این مهارت‌های خود برای استخدام استفاده کنند و خود را در میان دیگر افراد جویای کار برجسته‌تر کنند.
چگونه بعد از فارغ التحصیلی در رشته مکانیک وارد بازار کار شویم؟
استخدام فارغ التحصیلان از دانشگاه های سراسری و آزاد یکی از دغدغه‌های فارغ التحصیلان مکانیک نیز است. پیدا کردن کار از سال‌ها پیش به عنوان کاری استرس‌زا و همچنین در عین حال سخت به شمار می‌آمد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور ابزارهای آنلاین برای دسترسی به فرصت‌های شغلی، دیگر نمی‌توان این روند و پروسه را سخت نام گذاری کرد. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند وب‌سایت‌های کاریابی روند کاریابی خود را بسیار کوتاه و آسان کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;