انرژی پاک میهمان جنوب شرق آسیا

شرکت های متولی تامین انرژی در جنوب شرق آسیا که از دیرباز به سوخت های فسیلی وابسته اند، برای تامین نیاز رو به رشد برق در این منطقه به سرعت در حال توسعه، به سمت انرژی های تجدیدپذیر روی آورده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به نوشته روزنامه نیکی ژاپن، وجود بیش از ۱۰۰ آتش فشان فعال در اندونزی، امکان تحقق تصمیم شرکت ‘استار انرژی’ اندونزی برای سرمایه گذاری در زمینه منابع زمین گرمایی بومی را فراهم می کند. در پروژه ای در جاوه غربی، بخار تولید شده توسط کوه سالاک با عبور از خط لوله، برای چرخاندن توربین های تولید برق استفاده می شود.
فارغ از هرگونه آلودگی، بخار آب شیری رنگ منتشر شده از لوله های تاسیسات، تنها چیزی است که از آن منتشر می شود.
شرکت استار انرژی، تابعه شرکت عظیم پتروشیمی ‘باریتو پاسفیک’ اندونزی است که تاسیسات انرژی زمین گرمایی ‘وایانگ ویندو’، از بزرگ ترین تاسیسات زمین گرمایی اندونزی، را اداره می کند.
این شرکت قادر به تولید ۸۷۵ هزار کیلووات برق است و تصمیم دارد، ظرفیت تولید خود را به بیش از یک میلیون کیلووات برساند.
بر اساس گزارش این روزنامه ژاپنی ، شرکت دولتی ‘پی ان ان’ نیز به دنبال استفاده از انرژی زمین گرمایی برای برون رفت مردم از تنگنای کمبود برق است.
این شرکت در حال خرید انرژی پاک تولید شده از سوی تاسیسات مستقلی مانند تاسیسات تولید برق از انرژی زمین گرمایی سارولا در سوماترا است.
شرکت انرژی ‘بانپو’ در تایلند که حدود ۹۰ درصد درآمدش را از زغال سنگ کسب می کند، در نظر دارد محل درآمد خود را تنوع ببخشد.
به گفته مدیرعامل این شرکت تایلندی، هدف تلفیق زغال سنگ با انرژی تجدیدپذیر، سود حداکثری و تامین نیاز جامعه است.
بانپو سال گذشته ژنراتورهای خورشیدی با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار کیلووات برق نصب کرد.
برآوردها نشان می دهد، جنوب شرق آسیا به خاطر دسترسی فراوان به نور خورشید، ۳۰ درصد بیش از ژاپن انرژی خورشیدی تولید خواهد کرد.
بانپو تصمیم دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی ، نیروگاهی بادی با ظرفیت ۸۰ هزار کیلووات با هزینه ۴۰۸ میلیون دلار در استان سوک ترانگ در جنوب ویتنام احداث کند.
خط ساحلی طویل ویتنام، این کشور را به یکی از مناسب ترین مناطق تولید انرژی بادی در جنوب شرق آسیا تبدیل کرده است.
شرکت دولتی تناگا نشنال مالزی، از دیگر شرکت هایی است که در حال سرمایه گذاری بر برق خورشیدی است.
این شرکت در ماه نوامبر گذشته شروع به فعالیت در تاسیسات ۵۰ هزار کیلوواتی در نزدیکی کوالالامپور، یکی از بزرگ ترین تاسیسات برق خورشیدی در این کشور، کرد.
نیاز جنوب شرق آسیا به انرژی در سال ۲۰۳۰ میلادی ، ۷۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.
طبق تخمین آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر، در سال ۲۰۱۷ میلادی ، ۵۱٫۱۴ میلیون کیلووات برق در اندونزی، تایلند، ویتنام، مالزی و فیلیپین از منابع انرژی تجدیدپذیر تولید شد و این میزان تا پایان ۲۰۲۵، بیش از سه برابر و به ۱۶۱٫۸ میلیون کیلووات خواهد رسید.
فیلیپین نیز مانند اندونزی آتش فشان های فعال زیادی دارد و این دو کشور هر کدام حدود دو میلیون کیلووات برق از انرژی زمین گرمایی تولید می کنند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;