تاریخچه ی شرکت ترین

100 سال تاریخ شرکت ترین

چشم اندازی به مهندسی

تاسیسات نیوز گزارش می کند : خبر نامه مهندسان شرکت ترین برای بیش از 40 سال است که در زمینه ی طراحی سیستم های ( Hvac) در حال فعالیت است .

این مسئله از تمرکز تکنیکی معمول این شرکت متمایز است . پس از گذشت 100 سال از فعالیت های این کمپانی مهندسان این شرکت تصمیم گرفتند با نگاهی به 100 سال فعالیت های شرکت ترین نکات بر جسته این شرکت را در زمینه اطلاعات تکنولوژی با شما به اشتراک بگذارند تحقیقات به ما کمک میکنند در یابیم ترین چگونه طی تجربه ی این سالها با خوانندگان / مهندسان همفکر طراحان و صاحبان تولید ات تکنولوژی خود کار میکند تا طرح های جدید و بهبود سازی به عمل آورده و سیستم های دیگری را عرضه کند.

ما امیدواریم این مطلب برای شما جذاب باشد و شما را به جشن سالگرد این شرکت دعوت میکنیم.


در سال 1840 جوانی به نام جمیز. ا. ترین با خانواده اش از نروژ به امریکا مهاجرت کردند او در سال 1880 با ماری میلر ازدواج کرد ودر سال 1885 یک مغازه ی لوله کشی و گرمایشی را در خیابان پرل باز نمود در 13 سپتامبر 1886 پسرش روبن به دنیا آمد.

سال های شکل گیری :

روبن پس فارغ شدن از مقطع دبیرستان در سال 1905 به همراه پدرس به عنوان دستیار لوله کش مشغول به فعالیت شد تا بتواند هزینه ی مورد نیازش را برای ادامه ی تحصیل در دانشگاه در رشته ی مهندسی مکانیک را فراهم نماید . او در سال 1910 با اخذ مدرک ازدانشگاه فارغ التحصیل شد. وی قبل از بازگشت به زادگاهش در سال 1913 سه سال به عنوان مهندس فروش برای دستگاه میواکی کار کرد . همان سال او به همراه خواهرش استلا و پدرش نخستین بار کمپانی ترین را تاسیس کردند تا دریچه ی شیر بخاریکه پدرش اختراع کرده بود را تولید کنند .

شرکت ترین به همان اندازه که نیاز به تولیدات داشتند نیاز به مسئولین فروش طراحان و مهندسین سیستم های گرمایش با بخار نیز داشتند . تولیدات اصلی شرکت طی چند دهه شامل دریچه ی شیر بخار و سیستم گرمایش بخار دریچه مستقیم بازگشت ساخته شده توسط روبن در سال 1917 و پمپ کندانس در 1918 بودند .
در سال 1917 امیل . ه . اریکسون از شرکت فورد به شر کت ترین ملحق شد . و روبن را متقاعد نمود تا به به سمت ساخت تجهیزات برود. کمپانی پس از مدتی از مزاحمت ها جلو گیری کرده و کمپانی را دو باره به سمت ساخت سیستم های حرارتی متمرکز نمود .

1920 – رشد .نو آوری . اصول اساسی

فرانک هود . باجناق برادر روبن در سال 1920 به کمپانی ملحق شد . در طول این دهه هدف اصلی کمپانی توسط ایده ها ، ابداعات و استراتژی های شرکت شکل گرفت .
سال 1925 نشانگر این مطلب است و از دو جنبه اهمیت خاصی دارد یک : تمرکز روی محصول و دو : پا گرفتن بیزنس
روبن می خواست وسیله ای اختراع کند که بتواند جای رادیاتور های آهنی را بگیرد و آن ها را ارتقاع دهد . با توجهش به اینکه نیاز به یک الیاژ سبک تر با جرم حجمی پایین تر دارد وی به فلز مس روی آورد .
با استفاده از این ماده تازه او لوله های پره داری را اختراع کرد که امروزه نیز از انواع جدید ان استفاده می کنیم . پس از تکمیل این محصول وی به سمت ساخت محصولی جدید رفت ، که نوعی کابینت بود . این اتاقک به گونه ی خاصی ساخته شد که در ان نیازی به دستگاه تهویه هوا وجود نداشت و هوا در ان خود به خود به وسیله سیر طبیعی انتقال گرما سیرکوله میشد . این تغییر ساده منجر به تحولی عظیم ولی نه آنی در این کمپانی گشت . دو امر مهم باید فراهم میشد . ساخت و ساز و توزیع.

ساخت و ساز :

کمپانی به تنهایی امکانات ساختن کل واحد را نداشت از سوی دیگر شرکتهای دیگری که هنوز رادیاتور های اهنی تولید میکردند نظر خوبی نسبت به محصولی که می توانست جای تولیدات آنها را برای همیشه بگیرد نداشتند .همین امر باعث شد تا شرکت ترین شروع به همکاری وشراکت برای ساخت محصولات گرمایشی نماید .
توزیع و فروش : همزمان با گسترش تولیدات شرکت ترین اکثر فروش شرکت مربوط به کمپانی های ساخت و ساز بود و تا قبل از آن زمان نیز اکثر محصولات را عمده فروشان خریداری می کردند اما با این گسترش ، و تنوع در انواع و رنگ ها دیگر فروش با متد های عمده فروشان سازگار نبودند .و مشخص گردید روش کارآمد تری برای فروش محصولات در بازار وجود دارد .
برای اشاره به آن ، در سال 1925 نخستین تیم همکاران مدیریت دفتر شرکت ترین ایجاد گشت این تیم متشکل بود از 16 مرد جوان که برای مدیریت فروش ترین تعلیم یافته بودند . کسانی ازین آموزش فارغ میگشتند به افراد دیگر آموزش داده و مدیر انها می گشتند یا مدیریت فروش بخشی بزرگ برای مشتریان را اداره میکردند . این مجموعه به اسم فارغ التحصیلان برنامه آموزشی ترین نام گرفتند که امروز همچنان در حال گسترش است .

دهه 1930 : گسترش ، توسعه و تحصیلات

کویل های خنک کننده ی ترین ، هسته ی سستم های هوا ساز ترین ، در سال 1931 اختراع شد .
دست یافته های روبن ترین و مهندس روبن آندرگ متشکل از یک فن جفت شده با آب سرد که درون دستگاه گرداننده پمپ شده و حرکت میکرد ، برای یک خنک کننده مطبوع ، میشد
در سال 1931 اولین دستگاه خنک کننده ی مطبوع ترین در تاتر ایندیانا در ایندیانا پولیس و نیز در تاتر ریلتو در لوئیزویل نصب گردید .
در سال 1935 ترین دستگاه های انبساط مستقیم را برای مناطقی که در آن آب خنک یافت نمی شد مثل هوستون را پیشنهاد داد . و در سال 1936 سرعت های مختلف به موتور های فن های ترین این امکان را داد تا در 5 سرعت مختلف بتوانند گردش کنند .

پروژه توربو وک (turbo vac):

در سال 1938 در طول سالگرد 25 سالگی شرکت ترین محصول توربووک را معرفی کرد این یک طراحی برای دستگاه خنک کننده نیمه جادویی کم فشار هدایت مستقیم بود و با بسته بندی و سادگی و قابل اعتماد بودن خود کمک کرد که ترین تبدیل به رهبر سیستم های خنک کننده در جهان گردد.
تا اینکه سادگی و قابل اعتماد بودن در طراحی سیستم های خنک کننده شعار شرکت ترین گردد .


دهه ی 1940: تغییرات تمرکزات و اصلاح اساس محصولات

جنگ جهانی دوم بسیاری کارخانه ها تولید کنندگان را من جمله ترین در خلال جنگ ملزم به ترک بیزنس و تولیدات معمول و فعالیت در زمینه ی ساخت فراورده های نظامی کرد
برخی از مهندسین و مخترعین شرکت ترین در یافتند بعضی از دستگاه های خنک کننده و گرم کننده ی آنها برای این فرایند بسیار مناسبند .

در طول برسی های ترین در خصوص موقعیت های اقتصادی ، ترین دریافت که ارتش امریکا یک نوع غیر معمول از خنک کننده ها را نیاز دارد . نوعی از هوا پیما های ارتش امریکا می بایست دستگاه سوپر شارژ خود را خنک نگاه میداشت و آن هم با استفاده از هوای خارج هوا پیما .هواپیما های امریکایی طراحی شده بودند تا در سطح دریاها و با فشار ان و دمای 90 درجه فارنهایت بهترین عملکرد را داشته باشند . ولی در ارتفاعات این عملکرد مناسب از بین رفته و جان خلبان و عملیات تحت الشعاع قرار می گرفتند . طراحی داخل از مس و موادی سیمانی مانند بود تا بتواند صفحات خنک کننده را به هم بچسبانند ولی در ازمایشات فشار نا موفق بود .

ترین به عنوان یک گزینه ی ممکن به آلمینیوم سخت شده رو آورد ، ماده ای پیش از آن از آن استفاده نکرده بود . همکاری بسیار نزدیک با شرکت آلمینیوم آمریکا باعث دستیابی شرکت به آلمینیومی بسیار سبک همراه با مواد سخت کننده شد. سپس با استفاده از متد حمام نمک موفق شد یک خننده ی داخلی را با چندین صفحه ی آلمینیومی خود به صورت همزمان تقویت کند .
این سیستم نهایتا موفق گشت تا هوا پیماهای امریکا را در ارتفاعات بالا نیز به عملکرد مطلوب برساند . چندین سال بعد با استفاده از همین سیستم نخستین وسیله ی ساخته شده توسط انسان به نام لونار روور روی سطح کره ی ماه مفق حرکت گردید .

پس خاتمه ی جنگ ترین آغاز به برنامه ریزی در خصوص آینده ی شرکت نمود .به دلیل همکاری ترین با ارتش پس از جنگ کمپانی به وسایل بیشتری تجهیز شده و به سطح دانش کارمندان نیز افزوده شده بود . به همین دلیل کمپانی ترین در عرصه ی تولیدات جدید و اختراعات نوین پا نهاد.

در آغاز سال 1946 ترین آغاز به طراحی کمپرسور های سانتریفیوژ و کمپرسور های جبرانی به صورت همزمان نمود . رد سال 1948 و در سخنرانی رهبر این شرکت ، روبن ترین ، وی اعلام کرد که کمپانی در حال معرفی خنک کننده های سانتریفیوژی با ظرفیت 50-200 و حتی 300 تنی است !

دهه ی 1950 : تجهیزات حیرت انگیز و گسترش 

در سال 1951 در نمایشگاه مجمع مهندسین تهویه و گرمایش امریکا در فیلادلفیا ترین محصولات جدید بسیاری به نمایش گذاشت من جمله خنک کننده های سانتریفیوژی و کمپرسور های جبرانی (رفت و برگشتی) ، هوا ساز های خود مجهز ،فن های دارای قابلیت تعویز جهت حرکت ، واحد های گرمایش گاز .

پیش از مرگ روبن ترین در سپتامبر سال 1954 نخستین فرد “غیر ترین” به نام فرانک هود باجناق روبن ترین مسئول ریاست اجرایی شرکت قرار گرفت .این دهه همچنین شاهد در گذشت امیل اریکسون بود، تا دونالد .ک. مینارد نخستین مدیر شرکت ترین باشد که با خانواده ترین نسبتی نداشت . با مدیریت مینارد و ریاست اجرایی هود کمپانی پیشرفت عظیمی داشت .
دهه ی 1950 دهه ی یک رشد بی سابقه بود . در سال 1951 2 ملیون شوفاژ فروخته شد تا 5 سال بعد این رقم به بیش از سه ملیون افزایش یافت . تا سال 1956 فروش کمپانی به 1426 درصد نسبت به دهه ی گذشته افزایش یافت (فروش حدود 393 درصد بود ) ، یک فن کوئل یونی ترن جدید معرفی گشت، نخستین خنک کننده ی سانتریفیوژی 300 تنی در 1953 فروخته شد و خنک کننده های تا 600 تن نیز عرضه گردید .

انتقال گر حرارت ترین در نخستین بمب انداز های فرا صوت امریکا (دلتا وینگ B58) و جت 800 خطوط هوایی متعلق به الویس پرسلی استفاده شد .
ژنراتور های جذب سرما در سال 1959 معرفی شد که این ژنراتور ها در طول جنگ سرد در دهه های 60و 70 استفاده گشتند .

دهه ی 1960 :رشد و تثبیت  

اخرین پیوند خانوادگی با شرکت در اوایل دهه 60 با مرگ فرانک هود شکسته شد . همزمان با ورود به 50 سال دوم تاسیس شرکت ، دونالد مینارد ریاست اجرایی و تام هنکاک مدیریت شرکت را عهده دار شدند .
کمپانی به پیشرفت خود ادامه داد . در نتیجه همفکری گروه مهندسان ، الگو هایی برای نصب خنک کننده های سنتراوک ساخته شدند . تکنولوژی شروع به سرعت بخشیدن به بیزنس توسط سرویس های اداره گر جدید در کمپانی کرد . تحصیلات توسط نشریه ی “کلینیک تهویه هوا” به مقاطع بالاتری رشد یافت

قدمی مهمی در صنعت برداشته شد ، حمایت از موسسه ی تهویه ی هوا و خنک سازی با صدور گواهی نامه ای کمک می کرد تا صاحبان این صنعت مطمئن گردند تجهیزات به صورتی که وعده داده گشته اند تحویل گردند .
نو اوری سیستم شامل یک سیستم پمپ گرما مرکزی طراحی شده برای سفارت آمریکا در هند توسط کلارنس رینگ کویست بود (بعدا مدیر برنامه های کاربرد مهندسی گشت) که به صورت قابل توجهی شبیه سیستم مرکزی چیلر های ژئوترمال معرفی شده توسط ترین در سال 2011

ژنراتور های جذبی جدیدی به بزگی 1475 تن معرفی گردید .که 5 تا 15 تن واحد پشتبام داشت و این مقدار تا60 تن در دهه ی گذشته افزوده شد .

با بازشناسی این امر که اکوستیک بسیار برای صنعت مهم گشت ، آزمایشگاه اکوستیک جدا گانه ای با ایزوله شده با مواد قابل ارتجاعی به طوری که لرزش های خارجی روی تجهیزات اکوستیک تاثیر نگذارند ساخته شد .
پروژههایی از بسیار کوچک تا بزرگ در انتقالگر های حرارتی با آلمینیوم تقویت شده توسط شرکت ترین در سیستم مسلح موشکی هسته ای ، سیستم موشک های تالوس ، و یو اس اس آلبانی . هچنین ترین تجهیزات پرتاب موشک تایتان 2 را خنک نمود . پروژه های بزرگی از جمله نقشه هواپیمای بوئینگ و بنای یاد بود ملی جفرسون در سینت لوئیس نیز از پروژه های این دهه محسوب می گردند.

دهه ی 1970 : تحصیل ، بهره وری ، بهره وری ، بهره وری

ترین تاکید قابل توجهی به تحصیل در طول این دهه داشت . در سال 1971 مال لاتینن استخدام شد تا برنامه آموزش و فارغ التحصیلان را نظارت کند . لاتینن در حدود 3500 کار آموز را در طول 39 سال طول خدمتش در ترین تعلیم داد .
، دستگاه جابجایی هوا محصول جدیدی ،در سال 1971 بود که توسط شرکت ترین تحت نام varitran معرفی گشت
برجستکی این دستگاه سیستم وی.ای.وی بود که امکان تنظیم درجه ی قدرت باد را داشت .
و ترین همراه با این دستگاه سیستم بهروری صحیح تر از انرژی را ارائه داد .
سال 1973 سالی پر سر و صدا بود ایالات متحده یک شک تکان دهنده ی اقتصادی را در طول تحریم نفت اوپک در اوکتوبر ان سال تجربه کرد . این امر صنعت تاسیسات را برای استفاده بهینه از منابع و انرژی وفق داد . کمپانی ترین نیز در همان ماه کمپین صرفه جویی انرژی راه اندازی نمود .

خوشبختانه قبل از آن در فوریه همان سال کمپانی ژنراتور های خنک کننده ی دو مرحله ای را که نسبت به ژنراتور های یک مرحله ای 40 درصد کاهش مصرف داشتند معرفی کرده بود .
پیش از آن شرکت برای آنالیز مصرف انژی خود میبایست فرم های کاغذی را پر کرده و آن را به لاکروس ویس پست میکرد تا آن هارا در در کامپیوتر های مین فریم اجرا کرده و نتیجه ی تریس انالیز را برای مصرف انرژی دستگاه تست شده بدست آورد .اما در طول این دهه به وسیله سیستم به اشتراک گذاری زمان ساخته شده به وسیله ی مک دانل داگلاس سیستم تریس انالیز به طور مستقیم در اختیار مهندسین شرکت قرار گرفت . این امر به میزان زیادی در زمان صرفه جویی میکرد و مهندسان شرکت قادر بودند در هر زمان برای آزمایش میزان انرژی مصرفی دستگاه خود اقدام نمایند . در همین دهه نسخه ی 500 تریس منتشر شد که میزان صرفه جویی درانرژی را بیشتر کرد .

سیستم اب سرد ترین درمرکزانجمن خدمات متحد خودرو در سن انتونیو، تگزاس در 3 ملیون فوت مربع نصب گردید و یکی از طولانی ترین ساختمان ها در جهان است .

دهه ی 1980 : پیشرفت سیستم و تغییرات بیزنس

افزایش های قابل توجه در صرفه جویی انرژی در شرکت ترین در گذشته ، کمپین” ترین برای تناسب انرژی” توسط تبلیغات مجلات ، خبر نامه وال استریت و تلویزیون به راه افتاد.
تصویر ای .جی.مارشال مجری برنامه تلویزیونی در این خصوص.


در سال 1983 ترین حضورش را در صنعت با خرید بخش تاسیسات شرکت جنرال الکتریک افزایش داد .
پس از بیش از 70 سال استقلال شرکت ترین در بیزنس خود ، ترین نیز تحت تاثیر شرایط روز بیزنس قرار گرفت : شراکت و ادغام
به دنبال تعداد زیادی از پیشنهادات نا موفق و رد شده توسط دیگران ترین نهایتا در سال 1984 به بخشی از امریکن استاندارد تبدیل شد . به منظور بازار یابی بهتر ترین به یک واحد تجارتی اولیه که محصولات و سیستم های مختلف کل کمپانی در آن به صورت مستقل فعالیت میکردند منتقل شد .در کنار تاسیسات جدیدی که در پابلو ساخته شدند ، چیلر های سکرو و.. ترین همچنان نیرو گاه پمپ حرارتی آب هوا ، زمین در واکو در تگزاس را نیز خریداری کرد .

در سال 1982 ترین نوعی جدید از چیلر های خود که که سطح بهتری از صرفه جویی در انرژی را ایجاد میکردند و نیز دستگاه تهویه ی خارجی جدیدی را به بازار عرضه نمود .

ایرادات تکنولوژی و صنعت نیز در در طول این دهه از شرکت محو گشت . تریس 600 کار خود را شروع کرد و به شرکت اجازه آنالیز کامل انرژی در کامپیوتر های رومیزی را میداد . به علاوه انتقال اطلاعات الکترونیکی از تریس به نرم افزار محبوب طراحی اتوکد نیز معرفی گشت .

دهه ی 1990 :مباحث صنعتی و رهبری و رشد

این دهه شاهد سرمایه گذاری های بلند مدت صنعتی ترین بود .
بحث اتمسفری در سال 1991 همزمان با داغ شدن توجه به گرمایش کلی کره ی زمین و مصرف انرژی در دنیا در کمپانی مورد توجه قرار گرفت.

با توجه به پروتکول مونترال و کیوتو ، بالانس بین مصرف انرژی، گرمایش کره زمین و اسیب لایه اوزون به کشور های توسعه یافته دستور العملی در خصوص تغییرات در سیستم های خنک کننده داده شد .
خنک کننده های سکرو و چیلر های جذبی جدید طراحی شدند تا محصولات را برای پیشنهاد تکمیل کند و نیز خطوط کوچک و بزرگ روی بام را ارتقا دهند .

خنک کننده های سنترا وک ترین با کارایی .5 کیلو وات بر تن برای نخستین بار معرفی گشتند . در سال 2002 در این خصوص در مقاله ی تکنولوژی های زمین در واشنگتن ترین سری اس خنک کننده های سن ترا وک خود را معرفی نمود که نخستین خنک کننده هایی بود که از روان ساز کننده ها استفاده میکرد .
ب

ه علاوه خنک کننده های دوپلکس با ظرفتی معادل 3750 تن معرفی گشتند و در بسیاری از مراکز درخواستی نصب گشتند .
کاهش مصرف انرژی در اولویت قرار داشت .آزمایشگاه تحقیقات پراش منابع نوترون نزدیک مرز اوک از سیستم پر بازده ترین استفاده نمود ، همچنین منبع کالج استوکتون یکی از بزرکترین منابع ان زمان نیز از پمپ های حرارتی ترین استفاده میکرد .
در دهه ی 1990 ترین ماهواره های ارتباط از دور ی را برای انتقال اطلاعات داخلی نصب کرد که فقشزث 700 و سیستم آنالیزور نام داشت . همزمان با اهمیت یافتن تحصیلات این سیستم به اطلاعات مشتری بازار یابی خنک کننده ها وتقویت سیستم ها کمک نمود . از آن زمان سیستم ترین توسط 66000 مهندسان همفکر ، صاحبان صنعت و معماران مختلف دیده شد . موضوعات این پاد کست ها از جداره های ضد صدا تا منابع انرژی زیرین را شامل می شد .

سال 2000 تا به حال : رهبری و نگاه به آینده

13 سال گذشته عزم و انگیزه ی بسیاری را در خصوص پیشرفت ها نظاره گر بود .انجمن هدایت مصرف انرژی و طراحی محیطی ، ساختمان سبز امریکا ، در خصوص رتبه دهی به کمپانی ها در زمینه های طراحی و ساختو مصرف انرژی و تولید فعالیت خود را آغاز کرد .کنترل مصرف انرژی با رعایت استاندارد های پیشرفت یافته ی ASHAE
به خوبی امکان پذیر شد .

تغییرات بیزنس نیز انجام گرفت . در سال 2007 همایش فروش و طراحی تهویه ی هوا ترین را با فروش 7.4 ملیارد دلار در رتبه ی نخست معرفی کرد .

در دسامبر 2007 اعلام گشت که شرکت ترین با شرکت اینگرسال ادغام میگردد و این ادغام در ماه جون سال 2008 تکمیل گردید .

سیستم و سرمایه گذاری روی محصول و مقدمات در طول این زمان ادامه یافت . تا این که کمپانی به استاندارد و شرایط مطلوب خود دست یافت . پکیج های جدید تهویه ی هوا تالفات هوا را در خود کاهش داد ، سیستم سرعت های متنوع نیز همزمان در کمپرسور ها و فن ها ارتقا یافتند . این سیستم های کاهش مصرف و تلفات همزمان با جفت شدن با تبدیل کننده های دمای جدید سیستمی بسیار مقرون به صرفه را تولید نمود .و سیستم های یک منطقه ای روی بام تا 3 تن ظرفیت نیز معرفی و ارائه گشتند .


در لول سیستمی ترین سیستم های ارتوایز را معرفی نمود . این یک سیستم پیش ساخته بود که شامل یک کنترل و پمپ و برای نخستین بار کاتالوگ سیستم بود .

در همایش و نمایشگاه دالاس در ژانویه سال 2013 ترین محصولات جدید بسیاری را معرفی کردکه مهم ترین آنها میتوان به جدید ترین خنک کننده های سانتریفیوژی ، CVHS ، خنک کننده های فوق کم مصرف با 75 سال پیشرفت و بهبودی ونصل دوم بدون نیاز به روغن و… اشاره نمود

بازبینی و انتقال تجربیات 100 ساله ی گذشه ی شرکت ترین برای ما امتیاز بزرگی بوده و امیدواریم شما نیز از ان آموخته و از خواندن ان لذت برده باشید . ما نیز تلاش میکنیم تا با به روز رسانی وانتقال اطلاعات حال و آینده ی پیش روی این شرکت شما را با دستیافته های صنعتی و مدیریتی این شرکت اشنا سازیم تا به شما این امکان را برای رشد بیزنس خود بدهد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;