بازار تاسیسات ساختمانی با کاهش تقاضا روبرو است

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی از کاهش حجم تقاضا به واسطه افزایش قیمت محصولات تولیدی، کاهش ساخت و ساز و کاهش بودجه‌های عمرانی دولت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بیژن عطارد درباره شرایط صنفی کسب و کار تأسیسات مکانیکی، اظهار کرد: با کاهش حجم ساخت و ساز ساختمان، کسب و کار تأسیسات مکانیکی ساختمان به شدت افت کرده و در صورتی که ساخت و ساز ساختمان رشد یابد حدود ۷۰ رسته شغلی و تولیدی رونق می‌یابند.
رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان یادآور شد: اکثر محصولات مصرفی در این صنف تولید داخلی است و بنا بر تقاضای مشتریان که حجم اندکی را تشکیل می‌دهند مشتری خاص به خود را دارند.
وی خاطرنشان کرد: گرانی ارز، دستمزد، حق بیمه، مالیات و … عاملی شده تا قیمت محصولات مصرفی، رشد قابل توجهی به خود بگیرد که در کنار کاهش تقاضا در بازار شرایط نامناسبی برای فعالان صنف رقم خورده است.
عطارد از انباشت محصولات تولیدی خبر داد و گفت: با توجه به آنکه حجم قابل توجهی از مواد اولیه و مصرفی تولید می‌شود، در پی کاهش حجم تقاضا در بازار انباشت بسیاری از محصولات تولیدی هم‌چون لوله‌های پلاستیکی و اتصالات رخ داده است.
رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی با بیان این‌که با وجود رکود در بازار قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفته است، یادآور شد: بزرگترین خریدار و متقاضی تأسیسات مکانیکی دولت است که با توجه به کاهش بودجه دولتی به خصوص بودجه عمرانی آن حجم تقاضا در سال آینده از سوی دولت و پیمانکاران آن نیز کاهش می‌یابد.
عطارد با اشاره به سرمایه در گردش و بی هدف عموم مردم، گفت: در سال‌های اخیر سرمایه مردمی هر از چندگاهی از بازارهای مختلف به بازار دیگری وارد می‌شود که به دلیل آنکه مردم تنها به دنبال سود لحظه‌ای هستند، بازارها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از آن خارج می‌شوند و هیچ‌گونه تولید و کسب و کار پرثمری را به همراه ندارد.
وی تصریح کرد: اگر دولت بتواند سرمایه سرگردان مردم را در تولید به درستی استفاده کند، می‌تواند اقتصاد را به سمت رونق سوق دهد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;