بین اشتغال‌ به کار مهندسان و تورم حال حاضر تعادلی وجود ندارد

مهندس عبدالرحیم رشیدی پور، گفت: متاسفانه بین اشتغال‌ به کار مهندسان و تورم حال حاضر هیچ تعادلی وجود ندارد و قطعا مهندسان نمی‌توانند تنها به کار مهندسی اکتفا کنند.

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، با اشاره به جایگاه فعلی مهندسان در جامعه امروز، بیان کرد: نگاه به رشته‌های مهندسی بیشتر جنبه اشتغال‌زایی دارد و در بیشتر مواقع خدمات فنی کمتر در نظر گرفته می‌شود. اما متاسفانه بین اشتغال‌ به کار مهندسان و تورم حال حاضر هیچ تعادلی وجود ندارد و قطعا مهندسان نمی‌توانند تنها به کار مهندسی اکتفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت به این صورت پیش برود؛ بدیهی است افرادی که تنها دارای یک کسب و کار هستند، مجبور می‌شوند کار دیگری هم در کنار کار مهندسی انجام دهند. در حالی که مهندسی یک شغل تخصصی و علمی است و علاوه بر مسائل مالی باید به وضعیت معنوی و اجتماعی آن هم فکر شود.

مهندس عبدالرحیم رشیدی پور با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از تجربه در کار حرفه‌ای، افزود: تعداد مهندس‌هایی که در سال‌های گذشته از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، نسبت به پروژه‌های عمرانی و شهرسازی در کشور بسیار زیاد است. ضمن اینکه مهندسان تازه کار باید بدانند که با یک مدرک مهندسی قطعا نمی‌توانند پروژه‌های بااهمیت را در دست گیرند؛ بلکه باید از پروژه‌های کوچک شروع کرده و با همکاری و همیاری پیش‌کسوتان تجربه کسب کنند. پیش‌کسوتان و افراد دارای نفوذ در استان نیز باید دانش فنی خود را به نسل آینده انتقال دهند.

عضو منتخب هیات مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، در پایان تاکید کرد: یک مهندس جوان که در ابتدای راه است، باید درکار قانع باشد. او باید آگاه باشد که قرار نیست راه صد ساله را یک شبه طی کند. مهندسان جوان باید بدانند اگر از مسائل اخلاقی و انسانی دور باشیم، محصول ما که ساختمان است نمی‌تواند فضای امنی برای جامعه به وجود آورد.

پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;