بوی بد تهران مربوط به آرادکوه نیست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: نقش آرادکوه در بروز بوی نامطبوع تهران یک نقش حداقلی است. یعنی با ریشه یابی‌هایی که درخصوص این بوی نامطبوع انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که بخش زیادی از این بو ناشی از موضوعات دیگری است.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران درخصوص گمانه‌های مطرح درباره‌ی احتمال جا به جایی آرادکوه به میزان گفت: در درجه اول ما باید بتوانیم زباله‌ها و پسماند‌های تهران را را کنترل کنیم و کاهش چشمگیری درخصوص این موضوع را شاهد باشیم. اولین اقدام ما این است که زباله‌هایی که به سمت آرادکوه می‌رود کنترل بشود و با کاهش چشمگیری همراه باشد. درحال حاضر ما برای پردازش این زباله‌ها در ایستگاه‌های میانی درحال اقدام هستیم.
وی درواکنش به اینکه چرا برای از بین بردن بوی نامطبوع ناشی از وجود پسماند‌های شهری اقدام موثری به انجام نمی‌رسد گفت: ما در دوره‌ی اخیر مدیریت شهری که چندماهی بیشتر از عمرش نمی‌گذرد یکی از موضوعاتی که درحال پیگیری کردنش هستیم به همین مساله برمی گردد. ما با پیگیری‌هایی که داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که نقش آرادکوه در بروز این بوی نامطبوع تهران یک نقش حداقلی است. یعنی با ریشه یابی‌هایی که درخصوص این بوی نامطبوع انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که بخش زیادی از این بو ناشی از موضوعات دیگری است که در گزارش‌های مربوطه هم آمده است. اما آن مقدار حداقلی هم که گفته می‌شود ممکن است به خاطر وجود زباله‌ها در مجموعه‌ی آرادکوه باشد و بر عهده شهرداری تهران گذاشته شده با کاهش چشمگیر این زباله‌ها و اقداماتی که برای حمل آن‌ها به سوی آرادکوه انجام می‌شود حتما این درصد اندکی که متوجه شهرداری هست انشالله مرتفع خواهد شد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره علت اصلی وجود بوی نامطبوع در تهران گفت: پاسخ این موضوع را باید از متولیان امر و از سازمان محیط زیست جویا شد. اما مسائلی نظیر فاضلاب‌های شهری، مجموعه دامداری‌هایی که در حوالی تهران قرار دارند و چند عامل دیگر در بروز این بوی نامطبوع نقش دارند. اما باز هم تاکید می‌کنم این موضوع را باید از سازمان محیط زیست جویا شد.
نباید دور باطل مشکلات مالی شهرداری تکرار شود
پیرهادی در پاسخ به اینکه برای تحقق وعده‌ی کاهش چشمگیر زباله‌های شهری چه اقداماتی صورت خواهد گرفت گفت: ما در ابعاد مختلف درحال برنامه ریزی هستیم. یعنی هم برای کاهش زباله اقدام خواهیم کرد که یک بخش از فرایند کاهش زباله به موضوع انتقال زباله‌هایی بر می‌گردد که به آرادکوه برده می‌شوند. این زباله‌ها به ایستگاه‌های میانی فرستاده می‌شوند و در آنجا مورد پردازش قرار می‌گیرند و با این اقدام حجم کمتری از زباله‌ها به آرادکوه انتقال پیدا می‌کند. در آن ایستگاه‌های میانی مشکل شیرابه‌ها که با مشکل زیست محیطی همراه است مرتفع خواهد شد و شاهد تصفیه‌ی شیرابه‌ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: در کنار این موضوع کاهش زباله و حمل آن به سمت آرادکوه هم مورد توجه است. درخصوص بحث تفکیک زباله از مبدا هم برنامه ریزی‌ها درحال انجام است و من فکر می‌کنم ما در هر سال طبق برنامه ریزی‌ها چند درصدی را به تفکیک زباله‌ها از مبدا اضافه کنیم. این موضوع را در برنامه بلند مدت قرار داده ایم و انشاالله هر سال تفکیک زباله از مبدا افزایش پیدا کند. با پیگیری‌هایی که ما داشته ایم شورای عالی تخصصی در حوزه‌ی پسماند‌ها هم با حضور شهردار تهران و کارشناس‌هایی که ما معرفی می‌کنیم تشکیل می‌شود تا درخصوص تحقق موضوعات و تحقق سند تحولی که در حوزه‌ی پسماند‌ها داریم شاهد تحولی در سال‌های آینده باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;