بومی سازی تجهیزات صنعت آب و انرژی با حمایت ساتکاب و دانشگاه منابع طبیعی گرگان

علاءالدینی گفت: تحریم ها فرصت خوبی فراهم کرد که از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان بیشتر استفاده شود و از سال گذشته تاکنون ۶۰ قلم کالای دانش بنیان توانستیم در بازار عرضه کنیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) ادامه داد: شرکت ساتکاب در پنج محور حمایت از فناوری های نوین و ساخت داخل، توسعه صادرات، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هوشمندسازی لوازم اندازه گیری و یکپارچه سازی بیمه ها ماموریت دارد.
وی افزود: به منظور همکاری مشترک در زمینه های علمی، پژوهشی، فناری و توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه آب و انرژی تفاهم نامه ای فی ما بین دانشگاه علوم کشاورزی، منابع طبیعی گرگان و شرکت مادر تخصصی ساتکاب منعقد شد.
علاء الدینی  متذکر شد: در بخش حمایت از شرکت های دانش بنیان نکته حائز اهمیت این است که مراکز تولید علم و دانش را به مراکز مصرف و بازار متصل کنیم.
وی بابیان اینکه اقدامات ما در حوزه آب و برق علاوه بر تولید زمینه اشتغال و تولید دانش و محصول و برخی تجهیزات و صنایع را نیز فراهم می کند، ابراز داشت:  بسیاری از کالاها در کشور منشاء خارجی داشت و به واسطه تحریم برای تامین این اقلام با مشکل رو به رو شدیم و خوشبختانه تحریم ها فرصتی نیز به وجود آورده است که به شرکت های فناور و دانش بنیان توجه بیشتری شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) خاطرنشان کرد: براین اساس با انعقاد تفاهم نامه ای با دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی گرگان درصدد هستیم که از ظرفیت این دانشگاه حوزه آب و بحث های مرتبط با انرژی استفاده کنیم.
علاء الدینی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که پروژه های علمی و تحقیقاتی را براساس نیازهای حوزه صنعت آب و برق کشور هدفمند کنیم و در دو سال گذشته اردکانیان، وزیر نیرو  پویش «الف – ب – ایران» را راه اندازی کردند و مورد تایید و تقدیر مقام معظم رهبری و دولت محترم قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون محصولات دانش بنیان خوبی را توانستیم به عرصه بازار بیاوریم که بیش از ۶۰ قلم کالا را شامل می شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب) تاکید کرد: امروز بازدیدی از مرکز نوآوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان داشتیم راه اندازی این مرکز  نقطه منحصربه فرد را با توجه به موقعیت استان گلستان و نزدیکی با کشورهای حوزه اوراسیا به وجود آورده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;