بودجه بهبود شبکه آب و فاضلاب اهواز را پرداخت نکردند

مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز گفت: مقرر شد ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به شبکه فاضلاب شهر اهواز اختصاص داده شود اما تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ بهنام مریدی مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به بارندگی ۲۵ میلی‌متری روزهای گذشته در اهواز، اظهار کرد: اهواز فاقد شبکه دفع آب‌های سطحی است و شبکه فاضلاب قابلیت کنترل و دفع بارندگی بیش از ۱۰ میلی‌متر را ندارد.
وی افزود: شبکه فاضلاب موجود اهواز ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر است که یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن قدمتی بین ۵۰ تا ۷۰ سال دارند.
مدیرعامل آب و فاضلاب اهواز با اشاره به سیل سال گذشته، عنوان کرد: در سیل سال گذشته حدود ۷۵ کیلومتر از شبکه فاضلاب دچار ریزش شد که ۶۰ کیلومتر آن بازسازی و وارد مدار شد اما در بارندگی آذرماه امسال که حدود ۸۸ میلی‌متر بود بار دیگر نقاطی ریزش کرد که در حال ترمیم آن هستیم.
وی گفت: اکثر لوله‌های شبکه فاضلاب بتنی هستند که عمر مفید آن‌ها تمام شده است و بیشترین ریزش در این نقاط وجود دارد.
مریدی با اشاره به اختصاص بودجه به شبکه فاضلاب اهواز، اظهار کرد: مقرر شد ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به شبکه فاضلاب شهر اهواز اختصاص داده شود که تاکنون هیچ ابلاغ و پرداختی صورت نگرفته است.
وزارت نفت ۱۰ میلیارد تومان برای فاضلاب کارون هزینه می‌کند
مریدی در خصوص وضعیت فاضلاب شهر کارون، عنوان کرد: گستردگی پوشش شبکه فاضلاب در شهرستان کارون کم است و کارون جمعاً حدود ۱۲ کیلومتر دارای شبکه فاضلاب است و هم‌اکنون طراحی شبکه فاضلاب کارون تکمیل شده است و برای تصویب به تهران ارسال شد.
وی گفت: چارت سازمانی جدید برای شهرستان کارون تعیین شد و وزارت نفت متقبل شد ۱۰ میلیارد تومان در طول پنج سال برای شبکه فاضلاب به کارون هزینه کند.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;