بهره‌برداری از 67 پروژه شرکت برق خراسان

به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا صبوری، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پروژه های قابل افتتاح شرکت توزیع نیروی برق استان در هفته دولت، شامل موارد مختلف همچون نصب چراغ های ال.ای.دی برای تامین روشنایی مسکن مهر، برقرسانی به متقاضیان شهری و روستایی، نصب پست هوایی و پست پدمانتد برای تامین برق مطمئن و پایدار مشترکان و بهبود ولتاژ، بازسازی و تعویض تجهیزات پست زمینی، اصلاح، ترمیم و تعویض شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار در روستاها، نصب تجهیزات شبکه فشار متوسط شامل کلید، ریکلوزر و سکشن لایزر و تامین برق چاه های کشاورزی است.


وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه ها بیش از 364 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.


وی افزود: همزمان با هفته دولت 9 پروژه در بجنورد، هفت پروژه در اسفراین، هشت پروژه در شیروان، پنج پروژه در مانه و سملقان و هشت در فاروج به بهره برداری می رسد همچنین 11 پروژه در راز و جرگلان، 9 در جاجرم و 10 پروژه در شهرستان گرمه آماده افتتاح است.


99.9 درصد روستاهای خراسان شمالی برق دار است


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون 99.9 درصد از روستای بالای 10 خانوار استان برق دارند.


وی با بیان اینکه اکنون قریب به اتفاق روستاهای استان برق دار هستند گفت: 926 رستا و آبادی در استان برق رسانی شده است.


خاموشی ها متوقف نشده است


صبوری در بخش دیگر سخنان خود درباره اجرای طرح خاموشی در استان گفت: خوشبختانه با همراهی مشترکان شاهد کاهش مصرف برق به میزان بیش از 10 درصد در ساعات اوج هستیم و به همین لحاظ در چند روز گذشته هیچ خاموشی در استان اعمال نشده است.


وی تصریح کرد: از چهار شنبه هفته گذشته، خاموشی در هیچ نقطه ای از استان نداشتیم و امید می رود با همراهی مردم در کاهش مصرف برق، این روند ادامه داشته باشد.


وی خاطرنشان کرد: برای امروز خاموشی و کاهش مصرف برق به میزان 26 مگاوات در برنامه قرار دارد که اجرایی نشدن آن به دلیل کاهش مصرف، محتمل است.


مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با بیان اینکه خاموشی ها تا پایان مردادماه ادامه دارد گفت: برنامه قطع برق در استان هنوز متوقف نشده است و در صورت افزایش میزان مصرف برق، اعمال می شود.


شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی 345 هزار مشترک دارد که 320 مگاوات برق مصرف می کنند.


استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که حدود نیمی از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;