بهره‌برداری از مخزن 15 هزار مترمکعبی

به گزارش تاسیسات نیوز، در این طرح که شامل ۴۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ۹ کیلومتر خط انتقال فاضلاب است، تصفیه‌خانه‌ای در دو مدول و در مجموع با ظرفیت ۸۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث خواهد شد.


رضا اردکانیان به همراه استاندار تهران با حضور در شهرستان پاکدشت عملیات اجرایی شبکه فاضلاب این شهر را آغاز کرد.


در این طرح که شامل ۴۶۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ۹ کیلومتر خط انتقال فاضلاب است، تصفیه‌خانه‌ای در دو مدول و در مجموع با ظرفیت ۸۸ هزار مترمکعب در شبانه‌روز احداث خواهد شد.


طرح فاضلاب پاکدشت پروژه‌ه‌ای زیست‌محیطی است و ۵۲۱ هزار نفر جمعیتی که در افق سال ۱۴۲۵ برای شهرهای پاکدشت، فرون‌آباد و قیام‌دشت پیش‌بینی شده است، از خدمات این طرح برخوردار خواهند شد.


وزیر نیرو همچنین در ادامه سفر خود به شهرستان پاکدشت، مخزن ۱۵ هزار مترمکعبی این منطقه را که با اعتباری ۹۰ میلیاردی ریالی احداث شده را به بهره‌برداری رساند.


با توجه به اینکه هشت هزار واحد مسکن مهر امام‌رضا در پاکدشت وجود دارد، این پروژه از لحاظ تعادل‌بخشی کمی و کیفی آب شرب بسیار با اهمیت است. علاوه بر این مخزن و تاسیسات جانبی آن، یک مخزن هوایی هم برای تامین فشار آب مورد نیاز منطقه احداث شده است و آبی که از چند نقطه مختلف می‌آید، وارد این مخزن هوایی شده، تعدیل فشار صورت می‌گیرد و با فشار مناسب وارد شبکه آب می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;