بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی شیراز

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان فارس گفت: با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومان، ۱۰ طرح جدید آبرسانی تا پایان امسال در فارس بهره‌برداری می‌شود.


نوذر جلالی در ادامه از پیشرفت ۷۷ درصدی طرح بزرگ خط دوم آبرسانی از سد درودزن به طول ۷۷ کیلومتر با احداث سه مخزن ذخیره ۲۰هزار مترمکعبی خبر داد.


وی افزود: مردم شیراز تا پایان امسال از ظرفیت دو برابری خط اول آبرسانی از این طرح بزرگ با ظرفیت انتقال سه هزار لیتر آب در ثانیه بهره‌مند می‌شوند.


جلالی ادامه داد: غیر از اجرای طرح خط دوم آبرسانی شیراز، برای تامین آب شرب سایر شهرستان‌های استان، طرح‌های آبرسانی به شهرستان جهرم از سد ملاصدرا، داراب، زرین‌شهر و فسا از سد رودبال، پاسارگاد، ارسنجان، خرامه، نی‌ریز، قطرویه و روستاهای بین مسیر از سد چشمه عاشق و فیروزآباد از سد تنگاب در حال اجراست. به گفته وی سدهای کوار، نرگسی کازرون و هایقر فیروز آباد در حال ساخت است.


وی خاطرنشان کرد: ذخیره آب سدهای فارس تنها جوابگوی نیاز آب شرب شهرهای تحت پوشش است و با استفاده از «مهندسی ارزش» به‌منظور کاهش هزینه‌های اجرایی و ارتقای شرایط فنی، طرح‌ها اجرا می‌شوند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;