بنگاه های املاک مردم داری کنند!

در قالب طرح ساماندهی مشاوران املاک «سامانه نظارت» توسط وزارت صمت برای دریافت شکایات مردم و رصد مجوز دفاتر مشاور املاک راه‌اندازی شده که بر این اساس بنگاه‌ها توسط مردم رتبه‌بندی می‌شوند.
به گزارش ایسنا، دولت از نیمه اردیبهشت‌ماه امسال طرح ساماندهی مشاوران املاک با هدف رتبه‌بندی این صنف و برخورد با مشاوران املاک متخلف و بدون مجوز را در دستور کار قرار داده است. در این راستا کارگروهی متشکل از نماینده وزارت راه و شهرسازی، وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت، پلیس فراجا، سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های امنیتی ذیل شوراهای مسکن استان‌ها شکل گرفت. این کارگروه بنا به دستور سیدابراهیم رئیسی ـ رییس‌جمهور تشکیل شده است.
حدود ۱۷۴ هزار واحد صنفی مشاور املاک در سطح کشور فعالند که حدود ۱۷ هزار واحد از این تعداد فاقد مجوز هستند؛ افرادی که بدون داشتن مسئولیت بعضا به آشفتگی بازار مسکن دامن می‌زنند. طبق گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی تا کنون بیش از ۳۰۰۰ واحد صنفی متخلف در سطح کشور پلمب شده و بازرسی‌ها در استان‌ها ادامه دارد.
ثبت شکایات مردم از مشاوران املاک در سامانه نظارت
سیدجواد سادات همچنین با بیان این‌که مردم انتظار دارند نظرات و شکایات خود را مشاوران املاک مطرح کنند، یادآور شد:‌ با ظرفیتی که وزارت صمت ایجاد کرده و به‌زودی رونمایی می‌شود، مردم می‌توانند از طریق “سامانه نظارت” از مشاور املاک شکایت کنند یا جواز -مشاوران املاک- را به‌صورت برخط ببیند.
وی افزود: مردم از طریق این سامانه نظر و امتیاز می‌دهند و ما بر اساس همین نظرات مشاوران املاک را رتبه‌بندی‌ خواهیم کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;