بنزین و تعطیلات دو روزه پایان هفته

به گزارش تاسیسات نیوز، دنیای اقتصاد، پیش از این در سلسله گزارش‌هایی به مزایای افزایش تعداد تعطیلات پایان هفته به دو روز پرداخته است.





آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش تعطیلات پایان هفته به دو روز و کاهش تعطیلات مناسبتی، علاوه بر کاهش آلودگی هوا و افزایش کارآیی کارکنان و مزایای اقتصادی متعدد، بر کیفیت و کمیت مسافرت‌های بین‌شهری نیز اثرگذار بوده و می‌تواند رونق صنعت گردشگری کشور را نیز به دنبال داشته باشد.





در واقع یکی از تاثیرات تعطیلات دو روزه پایان هفته توزیع یکنواخت تعطیلات در کل سال است که رفع فشردگی، ازدحام و ترافیک سفرهای برون‌شهری در معدود تعطیلات چندروزه را به دنبال خواهد داشت. یکنواخت کردن توزیع زمانی مسافرت‌های بین شهری، می‌تواند موجب توزیع مناسب مقاصد مسافرتی نیز شود.





به این شکل که در حال حاضر غالب تعطیلات رسمی کشور در نیمه اول سال قرار دارد و گرمای هوا فرصت مناسبی را برای مسافرت به مقصد شهرهای شمالی کشور فراهم می‌کند، بنابراین در تابستان با ایجاد کوچک‌ترین فرصتی شاهد خیل عظیمی از این‌گونه مسافرت‌های جاده‌ای هستیم. در این زمینه می‌توان به دو نمونه که تابستان امسال رخ داد اشاره کرد.





29 تیر ماه امسال تعطیلی یک‌روزه‌ای بود که مصادف شدن آن با روز پنج‌شنبه افزایش ترددهای جاده‌ای و ترافیک شدید در محورهای کرج-چالوس و کرج-قزوین را به همراه داشت. اتفاق مشابهی نیز در 14 مرداد همزمان با تعطیلی ادارات تهران به مناسبت مراسم تحلیف ریاست جمهوری رخ داد.





توزیع تعطیلات در کل سال فرصت مسافرت‌های برون شهری در فصل زمستان را به مقصد شهرهای جنوبی کشور فراهم می‌کند و این خود از حجم ترافیک جاده‌ای و از اتلاف بنزین در ترافیک‌ جاده‌های شمال می‌کاهد.





بنابراین در کنار اینکه واقعی کردن قیمت بنزین می‌تواند به کنترل مصرف این سوخت منجر شود، یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از پیک فصلی مصرف بنزین، توزیع یکنواخت تعطیلات در کل سال با افزایش تعطیلی پایان هفته به دو روز است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;