نتایج تعیین تعرفه برق برای استراج‌کنندگان رمزارزها

 انجمن بلاکچین ایران در واکنش به تعیین تعرفه صادراتی برای استخراج کنندگان ارزهای مجازی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: تعیین تعرفه برق خارج از مصوبات قبلی هیات وزیران بشدت سبب توسعه رانت و گسترش فساد می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، انجمن بلاکچین ایران در اطلاعیه خود آورده است: کارآفرینان این صنعت، بیگانه نیستند و نمی توان تعرفه برق بر مبنای ارز یک کشور خارجی یا نرخ صادراتی برای آنها در نظر گرفت، آنها پیشتازان عرصه های اقتصاد و فناوری و زمینه سازان بهره مندی اقشار جامعه از فرصت‌های برابرند.
براین اساس تعیین تعرفه برق خارج از مصوبات قبلی  هیات  وزیران بشدت سبب توسعه رانت و گسترش فساد خواهد شد.
اطلاعیه مذکور ادامه می دهد:‌ با عنایت به عمر کمتر از ۲ ساله تجهیزات، در صورتی که عوارض واردات، تعرفه برق یا مالیات های احتمالی و ریسک های این حوزه، بازگشت سرمایه را بالای ۲ سال ببرد، مرگ غیر مستقیم این فرصت بزرگ اقتصادی را رقم خواهد زد.
 در ادامه این بیانیه آمده است: طبق آمار دقیق و اطلاعات علمی، صنعت استخراج رمز ارزها عامل خاموشی های کشور نیست و پیش بینی پیک مصرف توسط مرکز آمار اقتصادی وزارت نیرو پیشتر انجام شده است. صرف مصرف یکی از حامل‌های انرژی، دلیل خوبی برای قضاوت یک صنعت نیست و فراتر از این امر در مورد صنایع انرژی بر و مصرف کننده منابع ملی (نفت، آب، برق، معادن) مانند صنعت فولاد و سیمان کشور نیز صدق می کند.
اطلاعیه انجمن بلاکچین ادامه داده است:‌ طبق قانون و مصوبات وزارت نیرو در هیات وزیران، در صورت نبود تطابق زمینه بهره برداری انشعابات با فعالیت در حال اجرا، وزارت نیرو موظف است مطابق ماده ۲-۴۵-۴ آئین نامه مشترکان  و تعرفه های برق، فقط تعرفه جدید (حداکثر تعرفه سایر مصارف) را اعمال کند و حق جلوگیری از فعالیت صنعتی یا قطع موقت انشعاب را به طور قانونی نخواهد داشت.
در ادامه آمده است: در حال حاضر طبق تخمین وزارت نیرو حداقل دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این حوزه انجام شده است که تعلل در تصمیم گیری و تعیین وضعیت این صنعت با در نظر گرفتن عمر کوتاه تجهیزات مربوطه، منجر به تحمیل خسارت جبران ناپذیری به فعالان این صنعت و سرمایه گذاران داخلی می شود.
انجمن بلاکچین در ادامه اطلاعیه خود تاکید دارد: احترام به حقوق هموطنان در ایام پیک مصرف برق وظیفه همه فعالان این صنعت است اما نباید هر سال از افزایش مصرف برق غافلگیر و به جای تشویق سرمایه گذاری در صنعت برق و ایجاد انگیزه برای تولید برق و مدیریت صحیح در اعطاء مجوز و تسهیلات احداث نیروگاهی، دنبال مقصر خاموشی گشت. فرصت نوسازی و افزایش تولید برق و تمایل برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت برق کشور را نباید دست کم گرفت و هیچ نهاد دلسوزی نباید جلوی این فرصت و اشتغالزایی را بگیرد.
انجمن بلاکچین ایران معتقد است که این صنعت فرصتی برای تامین منافع دولت و فعالان به صورت توامان، نوسازی و افزایش توان تولید صنعت برق و افزایش درآمدهای ارزی کشور است.
فعالان صنعت استخراج ارزهای دیجیتال، تصریح کرده است: نبود شفافیت و فقدان دستورالعمل های منصفانه بابت ساماندهی فعالیت این حوزه در جهت بهره مندی عموم اقشار جامعه، به رغم تذکرهای شفاهی و رسانه ای که متخصصین امر در همایش ها، سمینارها و تریبون های فنی و عمومی به دستگاه‌ها اطلاع رسانی کرده بودند،  باعث برخوردهای سلیقه ای، کم لطفی و اجحاف به کارآفرینانی شد که تنها جرم آنها تبعیت از منویات مقامات عالی نظام مبنی بر حرکت آتش به اختیار در جهت منافع ملی، قانون اساسی و حاکمیت است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;