بفرمایید: گوگل خورشیدی

به گزارش تاسیسات نیوز، گوگل در عرصه های مختلف زندگی دارد ورود جدی می کند. ماشین های تصویربرداری، ماهواره ها و یافتن تصاویر بر معنای مفاهیم ذهنی بخشی از برنامه های در دست اجرای غول دره سیلیکون است.

 

 

 

 

 

و حالا پروژه “سان روف” .

 

 

 

آنطور که از شواهد بر می آید گوگل قصد دارد به خدمت گرفتن انرژی خورشیدی را بیش از پیش برای عموم ساده تر نماید. کمپانی مذکور در تازه ترین اقدامش در همین راستا، دست به راه اندازی سرویس جدیدی با عنوان “پروژه سان روف” (Sunroof) زده و می خواهد از طریق آن و با بهره گیری از خدمات مپس خود، نقشه ای دقیق از میزان عملی و کاربردی بودن حرکت به سمت استفاده از انرژی مورد بحث در هر منطقه فراهم آورد.

 

 

 

گفته شده سان روف از برخی داده های گوگل مپس که تا به امروز چندان مورد استفاده قرار نمی گرفتند بهره برده و برای افراد معین می کند در یک محل یا منطقه مشخص ارزش دارد که به منظور استفاده از انرژی خورشیدی سرمایه گذاری نمایند یا خیر.

 

 

 

خدمات مذکور ابتدا با مدل سازی سه بعدی، تعداد پانل های خورشیدی که می توان بر روی سقف یک ساختمان و یا… را کار گذاشت محاسبه نموده و سپس به تجزیه و تحلیل نحوه قرار گیری خورشید بر روی همان سقف در طول سال پرداخته و عواملی همچون نوع ابرهای منطقه ی هدف و مقدار دمای آن را نیز در محاسباتش دخیل می کند.

 

 

 

 

از نکات جالب دیگر اینکه سان روف می تواند مقدار سایه ای که توسط ساختمان ها و اجسام موجود در اطراف ایجاد می شوند را بررسی نموده و میزان اثر گذاری این سایه ها را نیز به عنوان یک فاکتور موثر دیگر در نظر بگیرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;