برگزاری رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری در فارس

رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس در نشستی مشترک با معاون استاندار و رئیس بسیج مهندسین عمران و معماری استان به تشریح ویژه برنامه‌های رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری پرداخت.
ستار خورشیدی چهارشنبه ۲۶ بهمن در این نشست اظهار کرد: کنترل و نظارت، ارائه خدمات سریع به‌مردم، و خدمات‌دهی به نیروهای عضو، از جمله وظایف نظام مهندسی است.
او با اشاره به نقش جهادگران در ابتدای انقلاب اسلامی، یکی از برکات رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری را نشان دادن این روحیه به جوانانی دانست که ایام پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را درک نکردند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان فارس به تشریح ویژه برنامه‌های رزمایش ملی تخصصی جهادگران عمران و معماری به میزبانی شیراز اشاره و برگزاری میز گره‌گشایی در تمام شهرستان‌های فارس، میز مشاوره ویژه سازندگان، میز مشاوره عمومی در مساجد پس  از نماز مغرب و عشا، برپایی میز جهادی خدمت در روستاها با آمادگی بیش از ۳۰۰ مهندس از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رزمایش عنوان کرد.
خورشیدی همچنین دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تهیه غذای گرم و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کارگر و مهندسین وابسته به این سازمان، تقدیر از ۱۰ مهندس برتر استان، نشست اخلاق مهندسی و گلباران قبور شهدای حرم شاهچراغ(ع) و آزادسازی ۷ زندانی جرائم غیرعمد به ارزش ۲۷۰میلیون تومان را از دیگر برنامه‌های نظام مهندسی در این رزمایش عنوان کرد که با همراهی سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس اجرایی می‌شوند.
او؛ اجرای نذر مهارت با ارائه خدمات مهندسی به ۵۲ واحد مسکونی محرومین به ارزش ۴میلیارد و ۱۴۹میلیون تومان، برگزاری کلاس‌های رایگان و ارائه تسهیلات به مهندسین در قالب ۵۳۹ فقره وام ۲۰ و ۵۰‌میلیونی قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های سازمان نظام مهندسی فارس در این رزمایش اعلام کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی فارس افزود: انعقاد ۶ مورد تفاهم‌نامه فرهنگی، ۲۰ مورد تفاهم‌نامه پزشکی و ۵۲ مورد تفاهم‌نامه رفاهی و ورزشی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این رزمایش پیش‌بینی شده است.
نخستین مرکز نوآوری تخصصی ساختمان و شهرسازی در شیراز افتتاح می‌شود
نیما زارع، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری فارس نیز در این نشست اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱با  استقبال گسترده گروه‌های جهادی مواحه شدیم که سرآغازی و برای جدا سازی گروه‌های تخصصی اقشار شد.
او با بیان اینکه این رزمایش ملی تخصصی در ۳۰ بهمن همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود، عنوان کرد: اولین مرکز نوآوری تخصصی ساختمان و شهرسازی در شیراز افتتاح می‌شود.
زارع با اشاره به بحث آب و مشکلاتی که کشور در این حوزه پیش رو دارد، از برپایی همایش ملی نشان سقا خبر داد و گفت: این برنامه برای اولین بار و در روز میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;