برچسب استاندارد انرژی لوازم خانگی در لرستان بررسی شد

رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد از بررسی ۴۵ برچسب انرژی لوازم خانگی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان لرستان، حمیدرضا میربیک گفت: در بهار امسال، در بازرسی از ۱۲ واحد صنفی، برچسب انرژی ۴۵ وسیله خانگی از جمله ماشین لباسشویی، جارو برقی، یخچال، کولرآبی، آبگرمکن گازسوز، اجاق گاز، یخچال فریزر و … کنترل شد.
وی افزود: در این بازرسی ها ۴۰ مورد مطابقت برچسب با استاندارد و ۵ مورد عدم اظهار رتبه انرژی مشاهده گردید.
رییس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان اظهار کرد: بخش‌های اول تا سوم برچسب مصرف انرژی که روی وسایل برقی نصب شده است در تمامی این وسایل مشترک و به ‌ترتیب نشان دهنده علامت تجاری شرکت سازنده، نام شرکت سازنده و مدل دستگاه است. بخش چهارم برچسب انرژی که از اهمیت خاصی نیز برخوردار است از ۷ فلش رنگی (از سبز پررنگ تا قرمز تیره) که روی هر یک از آنها یک حرف لاتین از A تا G‌ درج شده تشکیل شده است که هر حرف و هر فلش رنگی نشانگر درجه‌ای از مصرف انرژی دستگاه است. حرف A نشانگر کمترین مصرف انرژی و بیشترین کارایی و حرف G نشانگر بیشترین مصرف انرژی و کمترین کارایی دستگاه است بنابراین هرچه رتبه دستگاه بیشتر باشد کارایی آن نسبت به میزان انرژی که مصرف می‌کند، بیشتر است.
بر اساس این گزارش، برچسب انرژی در واقع به خریدار کمک می‌کند که در هنگام خرید، وسیله‌ای را انتخاب کند که در مقایسه با سایر وسایل موجود، مصرف انرژی کمتر و کارایی بیشتری داشته باشد.
منبع استاندارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;