برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: برنامه‌ای برای جیره‌بندی آب نداریم.محمدهادی رحمتی افزود: همکاران ما در آبفا گلستان تمام تلاش خود را می‌کنند تا مشکل کمبود منابع آبی را در تابستان به‌درستی مدیریت کنند.

وی با اشاره به افزایش بی‌سابقه گرما در روزهای اخیر گفت: وقتی دمای هوا از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر می‌رود به ازای هر یک درجه افزایش حرارت هوا ۱۰‌درصد مصرف آب افزایش می‌یابد و ما مجبور می‌شویم برای جبران کمبود آب، از ساعت ۱۱ شب تا ۴ صبح آب را قطع کنیم تا بتوانیم مخازن ذخیره آب را برای مصرف در طول روز پر و آبگیری کنیم.رحمتی با بیان اینکه برای تامین پایدار آب علاوه بر فعالیت شبانه‌روزی همکاران، سرمایه‌های هنگفتی هزینه می‌شود، تصریح کرد: این منابع خدادادی تجدیدناپذیر بوده و مشترکان باید قدر این منابع را بدانند.


وی گفت: در صورت استفاده بی‌رویه از آب و عدم صرفه‌جویی مشترکان در تابستان، ممکن است سهمیه‌بندی آب انجام شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان به بسته‌های تشویقی برای مشترکان کم‌مصرف اشاره کرد و افزود: مشترکانی که سرانه مصرف آب آنان در ماه از صفر تا ۵ مترمکعب باشد، هزینه آب بها از آنان گرفته نمی‌شود و به‌طور رایگان می‌توانند از آب استفاده کنند.


وی افزود: مشترکانی که سرانه مصرف آنان در ماه از ۵ تا ۱۰ مترمکعب ‌باشد از تخفیفات ویژه‌ای در آب بها برخوردار می‌شوند. رحمتی سرانه مصرف آب در گرگان را به ازای هر نفر ۲۳۰ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و افزود: این در حالی است که سرانه مصرف در کشورهای صنعتی ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر در شبانه‌روز است.


وی ضمن تاکید بر اینکه با تغییر نگرش مشترکان در زمینه مصرف بهینه آب می‌توان تا حدود زیادی از هدررفت این نعمت پیشگیری کرد، افزود: آبفای گلستان برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی تاکنون اقدامات زیادی انجام داده است.


مدیرعامل آبفا گلستان با اشاره به اطلاع‌رسانی مستمر در زمینه مصرف بهینه آب گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری استان گلستان هر سال بودجه‌ای را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در نظر می‌گیرد و این بودجه برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی با موضوع صرفه‌جویی هزینه می‌شود که این تیزرها از طریق صدا‌و‌سیمای استان و صدا‌و‌سیمای کشور پخش می‌شود.


وی افزود: آبفا گلستان از طریق رسانه‌های مجازی، نشریات، بنرها و بیلبوردهای سطح شهر و بین شهری تبلیغات زیادی برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در جامعه انجام می‌دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;