بررسی ۱۱۳۸۲پرونده در بخش صدور، تمدید، و ارتقا پروانه اشتغال

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از سازمان نظام مهندس ساختمان خوزستان بررسی ۱۱۳۸۲پرونده در بخش صدور، تمدید، و ارتقا پروانه اشتغال شخص حقیقی طی سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ را اعلام کرد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان
حسین جعفری مدیر واحد عضویت و پروانه اشتغال از بررسی دو هزار و۷۳۲ پرونده در بخش صدور، تمدید، و ارتقا پروانه اشتغال شخص حقیقی از ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر داد.واحد عضویت و پروانه اشتغال سازمان براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان دارای شرح و وظایف مشخص در خصوص اشخاص حقیقی و حقوقی است.

وی بیان کرد: این واحد بر اساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین دستورالعمل ها و بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی صلاحیت حرفه ای متقاضیان ورود به حرفه ی مهندسی در بخش حقیقی و حقوقی در امور عضویت و صدور صلاحیت طراحی ،محاسبه، نظارت و اجرا که بر اساس تبصره ماده ۸ قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان به عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با مسولیت تشکیل پرونده و رسیدگی و تائید و نهایتا تنظیم پرونده جهت ارسال به راه و شهرسازی استان است.

مدیر واحد عضویت و پروانه اشتغال خاطر نشان کرد: با شروع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار بیماری وزارت راه و شهرسازی تمهیدات لازم با ارائه بخشنامه های مقطعی مبنی بر تمدید پروانه اشتغال به صورت دوره ای را ابلاغ نموده که متقاضیان بر اساس تاریخ اعتبار پروانه قبل، زمینه فعالیت حرفه ای را مهیا نموده، در برهه زمانی که اعتبار پروانه اشتغال بر اساس بخشنامه فوق تمدید و تجدید نگردید شاهد حجم درخواست پرونده های تمدید در کنار ارتقا، صدور، عضویت حقیقی و حقوقی است.

وی افزود: در کنار این فعالیت با شروع فرآیند سازندگان حقیقی و حقوقی نیز متقاضیان جدید به فیلد فعالیت این واحد اضافه گردید،  در کل طی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد رسیدگی به درخواست های عضویت حقیقی، حقوقی و صدور پروانه اشتغال شناسه درخواست در بخش پروانه اشتغال  صدور، تمدید، ارتقا،صلاحیت جدید جهت اشخاص حقیقی و حقوقی با صلاحیت طراحی، محاسبه، نظارت ، اجرا، سازندگان مسکن و ساختمان با آمار پذیرش و چاپ پروانه در بخش صدور پروانه اشخاص حقیقی و حقوقی ۱۱۳۸۲ نفر و در بخش پذیرش عضویت حقیقی و حقوقی ۷۳۲ نفر و عدم پذیرش ۱۱۷۴ پرونده به دلیل عدم شرایط صدور،ارتقا و یا دریافت صلاحیت جدید که بر اساس بخشنامه های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

جعفری خاطر نشان کرد: در بخش سازندگان مسکن و ساختمان پس از تشکیل پرونده توسط واحد عضویت و پروانه اشتغال پرونده به کارگروه سازندگان مسکن و ساختمان با عضویت اداره کل راه و شهرسازی استان، استانداری خوزستان، شهرداری اهواز و دو نفر از پیشکسوتان و نظام مهندسی ساختمان استان مسولیت بررسی مدارک ارائه شده توسط متقاضی را دارند.

وی عنوان کرد: با فعالیت کارکنان واحد عضویت پروانه اشتغال با اتکا بر توان فردی و حضور در ایام تعطیلی در سال ۱۴۰۱ پرونده ها در بخش صدور، تمدید، و ارتقا پروانه اشتغال شخص حقیقی تعداد۲۷۳۲ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که تا تاریخ ۲۳ شهریورماه تعداد ۱۱۶۹ پرونده نهایی و تعیین تکلیف گردید.

مدیر واحد عضویت و پروانه اشتغال ادامه داد: همچنین تعداد۵۴۲ مورد رسیدگی، قرار گرفت که منتظر رفع نواقص از طرف متقاضی و تعداد ۲۷۷ پرونده در حال رسیدگی و پذیرش و تکمیل فرآیند جهت ارسال به اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد، ضمنا تعداد ۴۰۴ پرونده منتظر نهائی شدن توسط اداره کل راه و شهرسازی می باشد.

وی با بیان اینکه پرداختی هزینه صدور پروانه اشتغال فقط از طریق سامانه پاتمک قابل پرداخت می باشد تصریح کرد: در حال حاضر خدمات صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تا تاریخ۲۴ خردادماه ۱۴۰۱ که توقف صدور پروانه اشتغال را ایجاده کرده بود از طریق سامانه سپامک انجام می گردد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;