برترین کالج‌های آمریکا + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، همانند محل‌های زندگی و کار، اماکن آموزشی هم با تأکید روزافزون روی پیوستگی، همکاری و طراحی پایدار در حال تکامل است. موسسه معماران آمریکا (AIA) با اعلام برندگان جوایز سالانه برترین ساختمان‌های کتابخانه و مؤسسات آموزشی، از این اصول تقدیر کرده است.

طبق اعلام AIA، جایزه ساختمان کتابخانه تنها جایزه‌ای است که سازه‌های کتابخانه را در کل در نظر می‌گیرد و همه جنبه‌های طراحی آن را بررسی نمی‌کند. در سال 2018، 6 سازه جدید برای برترین‌های طراحی معماری که از فضاهای اجتماع بزرگ و ویژگی‌های پایداری استفاده کرده‌اند در نظر گرفته است.

 

AIA کتابخانه مرکزی آستین (Austin Central Library) را به‌عنوان روشن‌ترین کتابخانه در ایالات‌متحده معرفی کرد. این سازه که نامزد دریافت گواهینامه پلاتینیوم LEED است، به‌دقت به محدودیت‌های خشکی و آب حاکم در منطقه توجه دارد و از مخازن 373000 گالنی (1.5 کیلیون لیتری) برای مهار آب باران و تغذیه آن به حمام‌ها، دستشویی، منظره اطراف و پوشش گیاهی بام می‌کند.



کتابخانه جدید پیکو برانچ در سانتامونیکای کالیفرنیا نیز آب باران بام را برداشته و آن را به توالت‌های زیر تغذیه می‌کند. این سازه که موفق به اخذ گواهینامه پلاتینیوم LEED شده، از نورگیرهای سقفی برای حداکثر ساختن نور و از کلاهک‌های عمیق و سایبان‌ها برای محافظت از پنجره‌ها در برابر نور مستقیم می‌کند و نیاز به سایه‌اندازی داخلی را از بین می‌برد.




موضوعات زیادی در اعطای جوایز طراحی سازه‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده که برای مراکز آموزشی پیشرفته که یادگیری را تقویت می‌کنند، با محیط‌زیست پیوند دارند، کارکرد را با زیبایی هماهنگ و پایداری را به شیوه‌ای جامع تلفیق می‌کنند، اعطا می‌شود. هشت ساختمان جوایز برتری را به خود اختصاص دادند.


درحالی‌که بیشتر برندگان در ایالات‌متحده هستند، دو استثنا هم به چشم می‌خورد: مرکز اقیانوس‌شناسی شینهوآ در شن زن چین همراه با مرکز تجارت و تکنولوژی کوارتا در اونتاریوی کانادا. مورد دوم کارخانه آموزش به مساحت 2500 مترمربع نیز در خود دارد که به‌عنوان یک پروژه چندمنظوره احاطه شده با محل‌های استراحت، سالن‌های ارائه و دیواره‌های تخته‌سیاه عمل می‌کند.



کمپ ادن هال دانشگاه کاتام در پنسیلوانیا شامل فضای کلاسی کافی برای 250 دانشجو، یک آمفی‌تئاتر 350 صندلی و سالن غذاخوری است که ویژگی‌های مهم آن بازیافت کامل آب، تولید انرژی مثبت خورشیدی و عملیات کاملاً بدون پسماند است. باغ‌های بارانی اطراف، حوضچه‌های تصفیه طبیعی و باغستان‌های محیطی نیز یک حس خوب ایجاد می‌کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;