برترین های فناوری نانو

 

به گزارش تاسیسات نیوز، برترین های کشور در زمینه فناوری نانو در بخش های محققان برتر، موسسات پژوهشی برتر، طرح های نوآورانه برگزیده و مجلات برتر در یازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو، معرفی و تقدیر شدند.

 

 

 

یکی از برنامه های ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ارزیابی و رتبه بندی افراد و نهادهای موثر در توسعه علم و فناوری است، این ارزیابی به صورت سالانه و در راستای چشم انداز، اهداف و برنامه های سند راهبرد آینده فناوری نانو است.

 

 

 

 

از جمله اهداف این ارزیابی ایجاد رقابت بین نهادهای فعال فناوری نانو، سوق دادن حرکت نهادها در جهت برنامههای ستاد، همسوسازی فعالیت ها و هم افزایی دستاوردی نهادها است.





در این جشنواره که از سال 84 تا کنون هر سال برگزار می شود، دستاوردها و فعالیت های سالانه افراد و نهادها در بخش های مختلف از جمله موسسات پژوهشی و متخصصان، محصولات، مراکز رشد، آزمایشگاه ها و رسانه ها در حوزه نانو ارزیابی می شوند و امروز در یازدهمین جشنواره برگزیدگان ارزیابی در حوزه مختصصان و موسسات پژوهشی طرح های نوآورانه و مجلات در سال 94 معرفی و تقدیر شدند.

 

 

 

 

در بخش محققان برتر دکتر مرتضی محمودی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مسعود صلواتی نیاسری از دانشگاه کاشان، دکتر محسن شیخ الاسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دکتر مهراورنگ قائدی از دانشگاه یاسوج، دکتر علی مرسلی از دانشگاه تربیت مدرس، دکتر علیمراد رشیدی از پژوهشگاه صنعت نفت، دکتر رضا انصاری خلخالی از دانشگاه گیلان، دکتر محمد حقیقی پراپری از دانشگاه صنعتی سهند، دکتر داوود دومیری گنجی از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و دکتر امید اخوان از دانشگاه صنعتی شریف به عنوان 10 محقق برتر در این دوره معرفی شدند.





همچنین دکتر محمدمهدی نجف پور از دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان به عنوان محقق جوان برتر با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.




در بخش موسسات پژوهشی برتر نیز دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ترتیب به عنوان پنج موسسه پژوهشی برتر یازدهمین جشنواره برترین های فناوری نانو معرفی شدند.





علاوه بر این، در بخش طرح های نوآورانه برگزیده از بین 24 طرح نوآورانه طرح تولید الیاف، نخ و پارچه های نیمه رسانا و رسانا و طرح تهیه غشاء های سرامیکی نانو ساختار برای تولید کنسانتره آب پنیر معرفی و تقدیر شدند.

 

 

 

در این جشنواره از سه مجله علمی و پژوهشی فناوری نانو نمایش داده شده در پایگاه استنادی ISI که شامل: Journal of Nanostructures و Journal of Nanostructure in chemistry و Journal of Nanoanalysis می باشد، با اهدای لوح و تندیس تقدیر شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;