بدهی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اعلام شد

خزانه دار شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: یکی از مطالبات مهم خزانه داران سازمان استان ها، درخواست شکل گیری کمیته مالی و حسابرسی استان ها است که در آخرین جلسه هیات رئیسه شورای مرکزی اعضای این کمیته، از بین مدیران مالی استان ها انتخاب شدند و این کمیته راهبردی، با هدف ارائه مشاوره فنی و تخصصی در بازبینی و به هنگام سازی نظام نامه های مالی سازمان و در راستای ایجاد وحدت رویه و بررسی و ارائه راه کارهای حل مسائل مالی استان ها، به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
بهروز فرح شیرازی، خزانه دار شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه بر اساس قانون یکی مسئولیت های سالیانه هیات عمومی، بررسی و تصویب ترازنامه مالی سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: تنظیم ترازنامه شورا علاوه بر اینکه از سوی کارشناسان مالی این سازمان مورد دقت کافی قرار می گیرد، هر ساله به همراه سایر صورت های مالی در اختیار حسابرسان مستقل نیز گذاشته می شود تا مورد واکاوی، اظهار نظر و تایید نهایی قرار گیرد. گزارش صورت های مالی سال ۱۴۰۱ شورای مرکزی پس از اظهار نظر حسابرس مستقل، در صحن شورای مرکزی اعلام شد و پس از بحث و بررسی جهت ارائه به هیات عمومی، مورد تصویب قرار گرفت که در نهایت دربیست و ششمین اجلاس هیات عمومی ارائه و مصوب شد.
وی ادامه داد: طبق آخرین اظهار نظر حسابرسان مستقل، وضعیت مالی شورای مرکزی را در مورخ ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱، منصفانه گزارش می کنند. پس از این اعلام رسمی از سوی حسابرسان مستقل، برخی انتقادات به نوع ادبیات مطرح شده از سوی آن ها وارد شد؛ بر این اساس که سال های گذشته حسابرسان برای تایید ترازنامه مالی این سازمان از عبارت «مقبول» استفاده می کردند در حالی که سال گذشته آن را «منصفانه» اعلام کردند. این تغییر ادبیات که خارج از حدود اختیارات سازمان نظام مهندسی ساختمان بوده ، به استانداردهای جدید حسابرسی و بخشنامه سازمان حسابرسی کل کشور ، مورخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۱ باز می گردد.
فرح شیرازی میزان بدهی های جاری و معوق سازمان نظام مهندسی ساختمان را که به طور منظم در حال بررسی و پرداخت است، حدود ۷.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: قسمتی از این مبلغ بدهی شورای مرکزی به اجلاس هیات عمومی سال گذشته بود ، که در سال ۱۴۰۲ تسویه شده است. مطالبات این سازمان نیز در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ حدود ۱۰.۵ میلیارد تومان محاسبه شده که مربوط به حق سرانه استان ها است.
خزانه دار شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه نظام نامه ماده ۱۱۳ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بر مبنای پرداخت عادلانه حق سرانه استان ها تنظیم شده و برای سال ۱۴۰۲ برای تمامی استان ها اجرایی است، اظهار داشت: باید تاکید کرد که، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان متعلق به استان ها است و سازمان استان ها باید آن را از خود دانسته و پرداخت حق عضویت خود را به شکل طلب یا بدهی ندانند. بلکه شورای مرکزی مطابق ماده ۱۱۴ آیین نامه اجرایی وظایف و مسئولیت های مهم و راهبردی در مسیر نیل به اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان دارد که در حقیقت تمام هزینه های آن از محل واریزی استان ها به شورای مرکزی تامین می شود.
وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز فعالیت شورای مرکزی جلسات مشترک خزانه داران استان ها به صورت فصلی برگزار می شود، توضیح داد: یکی از مطالبات مهم خزانه داران سازمان استان ها، درخواست شکل گیری کمیته مالی و حسابرسی استان ها است که در آخرین جلسه هیات رئیسه شورای مرکزی اعضای این کمیته، از بین مدیران مالی استان ها انتخاب شدند و این کمیته راهبردی، با هدف ارائه مشاوره فنی و تخصصی در بازبینی و به هنگام سازی نظام نامه های مالی سازمان و در راستای ایجاد وحدت رویه و بررسی و ارائه راه کارهای حل مسائل مالی استان ها، به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;