با که می توان دل به دریا زد

روح الله واصف


 


به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره ۱۰9 میباشد.





همکاران عزیز سلام و خدا قوت




آغاز تابستان داغ و هشدارهای دردناک کمبود آب هریک مواردی است که برای یک گفتگوی خوب می‌توان روی آن‌ها حساب کرد؛ اما بازهم ثبت‌نام برای آزمون ورودی به نظام‌مهندسی آغازشده است و بد نیست کمی در مورد آن صحبت کنیم. ورود به جامعه‌ای حرفه‌ای که در گیرودار دعواهای سیاسی و بی‌کفایتی برخی از مدیرانش هنوز نتوانسته است جایگاه واقعی خود را بیابد.

 

 

 

 

حجم بسیار بزرگ گردش مالی و رقم‌هایی که در حساب‌های سازمان رسوخ کرده است و بدون هیچ برنامه بزرگی همچنان در همان‌جا مانده است و البته که فساد انگیز است و نیز حضور برخی از افراد ناتوان در مدیریت، دست‌به‌گریبان بااخلاق غیر مهندسی عواملی بوده است که مزید بر علت شده است و امروز چنان شرایطی را ایجاد کرده است که برخی از افراد لایق و توانمند، چندان علاقه‌ای به حضور در نظام‌مهندسی حتی برای جلسات ساده ندارند.






نگاهی به کارنامه همین مدت کوتاه حضور هیئت‌مدیره جدید نشان می‌دهد که چه مشکلات عدیده‌ای از دوره قبل مانده است که حل آن‌ها بر گردن تیم جدید است. خروج پول هنگفتی از سازمان به نفع یک شرکت خصوصی در قالب سپرده بانکی برای آن، لبریز شدن کاسه صبر شهرداری از برخی از بی‌نظمی‌ها و … هریک به‌تنهایی می‌تواند برای بی‌آبرو کردن سازمان کافی باشد و خدا می‌داند که چند پرونده دیگر مانده است که هنوز باز نشده است.

 

 

 

 

شفاف‌سازی در نظام‌مهندسی و فرآیندهای آن، ایجاد ارتباطات حرفه‌ای با سیاسیون به جهت بازیابی جایگاه حرفه‌ای سازمان، ارتباط گسترده با تجار و فعالان اقتصادی به‌منظور افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای منطقه و صدور خدمات مهندسی – که بسیار مهم و تأثیرگذار است- و از همه این موارد مهم‌تر بازسازی روابط سازمان با اعضای خود که به‌گونه‌ای دل‌شکسته از این‌همه مشکلات داخلی و خارجی از آن فاصله گرفته‌اند، فهرست بلندبالایی است که از گروه جدید مدیریت آن انتظار بررسی و انجام می‌رود. البته نقش آقای مهندس بی‌طرف رئیس سازمان را نباید نادیده گرفت که در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر از این همراه دولت‌های سازندگی و اصلاحات بوده است. این تجربه گران را اکنون نیز باید به کاربرد که به‌شدت نیازمند سازندگی و اصلاحات در بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین سازمان مردم‌نهاد کشور هستیم.

 

 

 

 

نیروهای جوانی که وارد سازمان می‌شوند آرزوهایی دارند که باید پذیرفت به‌حق است و نمی‌توان مانند نسل‌های گذشته آن‌ها را دست‌به‌سر نمود.

 

تا بعد!







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;