با نسل جدید درب فلزی ساختمان آشنا شوید

یکی از اجزا مهم در ساختار اصلی و ظاهری هر ساختمان درب ورودی آن می‌باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،  درب ساختمان تأثیر بسیار مهمی در تامین امنیت و زیبایی ساختمان دارد. اگر درب ساختمان هوشمندانه انتخاب شود می‌تواند زیبایی نمای خارجی ساختمان را دوچندان کرده و جلوه‌ای خاص به ساختمان ببخشد. البته همیشه باید در نظر داشت که ملاک زیبایی به تنهایی برای انتخاب درب نمی‌تواند کافی باشد و همیشه در ابتدا باید به مقاومت و امنیت درب توجه کرد. حال اگر درب مستحکم و ایمن بوده و هم از لحاظ زیبایی و ظاهری متناسب با ساختمان مورد نظر باشد گزینه‌ای مناسب برای سفارش و خرید است.
درب‌ها با توجه به کاربرد و محل استفاده به چند دسته تقسیم می‌شوند. درب حیاط ، درب ورودی ساختمان، درب ماشین رو، درب لابی، درب اتاق، درب حمام، درب سرویس، درب آپارتمان و … . مسئله بسیار مهمی که در انتخاب درب حیاط مؤثر است، امنیت بسیار بالا و زیبایی آن است و همچنین چون در برابر تابش مستقیم نور خورشید و نزولات آسمانی قرار می‌گیرد باید بسیار با کیفیت و دارای استحکام و مقاومت بالا باشد تا بتواند طی سال‌های متوالی فرسوده نشده و سالم بماند. قابل به ذکر است که درب‌های فلزی لیزری  به دلیل داشتن رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک، در مقابل ضربه و سایش بسیار مقاوم بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف فرسوده نشده و عمر مفید طولانی دارد. همچنین با داشتن لایه ضخیم رنگ کوره‌ای الکترواستاتیک نگران پوسیدگی و خوردگی درب نباید بود. این رنگ در کنار زیبایی و دوام در مدت طولانی تغییر رنگ نخواهد داد. همچنین با توجه به پروفیل‌ها و قوطی‌های با کیفیتی که در این درب‌ها به کار رفته است. این درب‌ها از استقامت و استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.
در زمان خرید درب برای ورودی ساختمان باید به نکات ذیل توجه کرد:
۱- ضخامت و کیفیت ورق فلزی استفاده شده در ساخت درب: ضخامت و کیفیت ورق مورد استفاده در درب فلزی ورودی ساختمان ملاک مهم امنیت درب می‌باشد. دقت شود از ورق‌های ضعیف و بی‌کیفیت در ساخت درب نباید استفاده شود.
۲- پروفیل‌ها: نوع پروفیل‌ها و ضخامت آنها و همچنین کیفیت آنها تاثیر مستقیم بر امنیت و استحکام ساختار درب دارد پس به پروفیل استفاده شده در ساخت درب توجه کنید.
۳- نوع پوشش رنگ: از قدیم مرسوم بوده که درب ورودی ساختمان یا درب حیاط بدون رنگ خریداری شده و پس از نصب توسط نقاش و با رنگ روغنی رنگ‌آمیزی شود این در حالیست که این موضوع اکثر مواقع به تعویق می‌افتد و سطح درب پر از زنگار می‌شود. البته رنگ روغنی که روی درب استفاده می‌شود نیز هر ساله نیاز به تجدید داشته تا بتواند زیبایی درب را تامین کند اما در حال حاضر شما می‌توانید از درب‌های از پیش ساخته شده  استفاده کنید که علاوه بر دارا بودن تمام نکات فنی امنیت و استحکام دارای پوشش رنگ کوره‌ای الکترو استاتیک باشد تا خیالتان از بابت ماندگاری و عمر مفید درب راحت باشد.
۴- نوع شیشه که در مرحله اول می‌بایست از نوع نشکن بوده و در کنار آن می‌توان برای زیبایی از شیشه رفلکس نیز استفاده کرد مورد مهم بعدی است که باید دقت کافی در انتخاب آن داشت.
۵- نوع قفل: نوع قفل درب که بر اساس نیاز مشتری می‌تواند در مدل‌های مختلف و با سایزهای مختلف برروی درب نصب شود. انتخاب نوع قفل درب و کیفیت قفل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.
۶- چهارچوب درب: چهارچوب درب باید از استحکام کافی برخوردار بوده و توانایی تحمل میزان بار وارده و فشار ها را داشته باشد.
۷- و مورد هفتم که بسیار مهم است نوع اتصال و نحوه اتصال قطعات مختلف درب می‌باشد. برخی از  جوش ممتد Co۲ برای اینکار استفاده می کند. این کار توسط افراد ماهر و با تجربه و با دستگاه‌های با تکنولوژی روز دنیا و با دقت بالا انجام می شود. نوع و نحوه اتصال نیز تاثیر بسیار زیادی در استحکام درب دارد.
در طراحی و اجرای نمای هر ساختمانی انتخاب درب ورودی زیبا و شکیل که به ظاهر ساختمان زیبایی دوچندان بدهد از اهمیت بالایی برخوردار است. و شاید بتوان گفت در نگاه اول و در بدو ورود به یک ساختمان داشتن یک درب ورودی خوب نشان دهنده کیفیت ساختمان باشد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;