عضو شورای شهر اهواز: بازسازی شبکه آب و فاضلاب اهواز ۳۰ سال طول می‌کشد

عضو شورای شهر اهواز گفت: حل کامل و بازسازی سیستم آب و فاضلاب در اهواز با روند کنونی و اعتبارات کنونی سازمان آبفای اهواز شاید قریب به ۳۰ سال زمان می‌برد.
محمدرضا ایزدی با اعلام  این خبر گفت: سیستم آب و فاضلاب شهر اهواز بسیار قدیمی، فرسوده و بازسازی آن هزینه‌بر است و بسیاری از لوله‌های آب و فاضلاب در اهواز باید تعویض شوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وی بیان کرد: سیستم فاضلاب در مناطقی نظیر پادادشهر، کیانپارس، زیتون و کوی ملت و مناطقی که ویلاها به آپارتمان تبدیل شدند، پاسخگوی زمین به فرض ۳۰۰ متری و یک خانواده پنج نفره بود اما اکنون ملک به یک مجتمع آپارتمانی پنج طبقه و حدود ۱۰ واحد مسکونی ایجاد شده که نسبت به زمان ویلایی ده برابر شده است.
عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: سیستم فاضلابی که در گذشته برای خانه‌های ویلایی و نه آپارتمانی با ده برابر ظرفیت قبلی ایجاد شده است؛ سیستم فاضلاب در اکثر نقاط اهواز پاسخگوی مجتمع‌های ویلایی نیست.
وی افزود: سیستم فاضلاب در اکثر نقاط اهواز به لحاظ قدیمی بودن آن فرسودگی و در لوله‌های آب و فاضلاب رسوب‌گذاری ایجاد شده است. متاسفانه با یک بارندگی شاهد جمع شدن آب و در بسیاری از مناطق از فاضلاب بیرون می‌زند که بیماری‌های بسیاری را شایع می‌کند.
ایزدی با بیان این‌که بیرون زدن فاضلاب از لوله‌ها تنگی نفس و خفگی را در میان مردم ایجاد و با مراجعه به بیمارستان‌ها این مساله مشهود است، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته فاضلاب‌ها به وسیله سازمان آب و فاضلاب و بعضا در نقاطی لایروبی می‌شد اما در سه سال اخیر این انجام نمی‌شود و متاسفانه با یک بارندگی آب‌های سطحی که دفع نمی‌شوند همراه با آب فاضلاب بیرون زده و منجر به آب‌گرفتی و شیوع بیماری می‌شود.
عضو شورای شهر اهواز گفت: حل کامل و بازسازی سیستم آب و فاضلاب در اهواز با روند کنونی و اعتبارات کنونی سازمان آبفای اهواز شاید قریب به ۳۰ سال زمان می‌برد مگراینکه اعتبارات ملی به کمک این سازمان آمده و بتواند این مشکل را حل کند چراکه اعتبارات اهواز و حتی استانی نمی‌تواند این مشکل را حل کند.
وی اظهار داشت: قانونا مسئولیت آب‌های سطحی با شهرداری است اما اگر سیستم فاضلاب سالم و فاقد مشکل بود، توانایی دفع آب‌های سطحی را داشت، چند روز از بارندگی می‌گذرد اما مشاهده می‌شود از بعضی فاضلاب‌ها آب بالا می‌زند که بیانگر وجود مشکل در این زمینه است.
ایزدی با بیان این‌که حق مردم و شهرداری  پرداخت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بابت آلایندگی از شرکت نفت، صنایع فولاد، فولاد اکسین، شرکت کربن، توسعه نیشکر و ملی حفاری ایران سالانه حدود ۶۵۰ میلیارد تومان باید به شهرداری پرداخت کنند تا شهرداری در جهت اصلاح زیرساخت‌های شهر و رفاه مردم مصرف کند.
عضو شورای شهر اهواز  عنوان کرد: ۲۲۰ حلقه چاه نفت در اهواز وجود دارد و عوارضی بابت آنها پرداخت نمی‌شود اما اگر پرداخت صورت گیرد در جهت رفاه مردم و بازسازی زیرساخت‌ها شهرداری می‌تواند کار کند.
وی اظهار داشت: بالا سر اداره امور مالیاتی بازرسی وجود ندارد تا ببینیم حق شهرداری از ارزش افزوده چه میزان است. براساس قانون راهنمایی و رانندگی ۴۲ درصد جرائم و تخلفات ثبت شده توسط دوربین‌های سطح شهر را باید به شهرداری بدهد اما اینگونه نیست در صورتی که شهرداری الان برای نگهداری این سیستم‌ها هزینه می‌کند.
ایزدی عنوان کرد: بخشی از درآمد شهرداری مربوط به ساخت و سازها است که به علت مشکلات اقتصادی این امر نیز صورت نمی‌گیرد تا شهرداری بتواند درآمدی داشته باشد. آسفالت بسیاری از خیابان‌های نامناسب است و شهردار سابق اصفهان گفت از طریق رسانه ها به مردم اعلام کردم هرکسی در خیابان های اصفهان یک چاله پیدا کند رجوع کند و من یک سکه به او می‌دهم اما ما چه جوابی برای مردم اهواز داریم و ما باید بگویم هرکسی در خیابان‌های اهواز یک خیابان سالم پیدا کند مراجعه کند و یک سکه بگیرد.
عضو شورای شهر اهواز  بیان کرد: آیا نماینده مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند سهم اهواز را بگیرند و آیا نمایندگان خبرگان رهبری نمی‌توانند دفاع کنند و حق مردم را بگیرند. چقدر مردم باید سختی را تحمل کنند و چرا باید عقب مانده تر از استان های دیگر باشیم.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;