بازار داغ پروژه ها و تبلیغات

Project-electric


به گزارش تاسیسات نیوز به نقل پایگاه برق نیوز، شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای های سراسر کشور در آخرین روز هفته دولت پروژه های متعددی را افتتاح کردند.

همزمان با اتمام هفته دولت صنعت برق شاهد افتتاح و بهره برداری هایی زیادی بود. پروژه هایی که خیلی از آنها می توانست چندین ماه زودتر نیز به بهره برداری برسد اما برای این روز مهم نگه داشته شده است.

صنعت برق در هفته دولت روزهای پرکاری را سپری کرد و بازار داغ افتتاح پروژه های برقی در کشور رونق داشت طوری که شرکت های توزیع نیروی برق و برق منطقه ای های سراسر کشور در افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و تعداد آنها از یکدیگر سبقت می گرفتند.

آرش كردی در همین رابطه گفت: تا پايان هفته دولت سال ، 3 هزار و 587 پروژه برقی به بهره برداری خواهند رسيد. براي اجراي اين طرح ها در مجموع 18 هزار و 805 ميليارد ريال و 128 ميليون يورو هزينه شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز در این خصوص گفت: برای هفته دولت در سال جاری بالغ بر دو هزار و 400 میلیارد تومان پروژه در بخش‌های تولید، انتقال، فوق توزیع و توزیع نیروی برق را در سراسر استان‌های کشور آماده بهره‌برداری ‌است.

هوشنگ فلاحتیان با بیان اینکه این پروژه‌ها در قالب سه هزار و 587 پروژه آماده بهره‌برداری است اظهار داشت: هم‌زمان با بهره‌برداری از این پروژه‌ها عملیات اجرایی 511 پروژه جدید نیز به مبلغ بیش از 600 میلیارد تومان آغاز خواهد شد که تأمین برق مطمئن و پایدار برای متقاضیان و مشترکین برق را در پی دارد.

خیلی از پروژه هایی که در هفته دولت افتتاح شده اند قبلا نیز به بهره برداری رسیده و در این هفته برای افزایش آمار و بزرگ جلوه کردن آن، دوباره آنها را در لیست بهره برداری مجدد قرار داده اند.

تعدادی از پروژه هایی که در این هفته افتتاح شدند و جزو آمارهای ارائه شده مدیرعامل توانیر و معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی قرار گرفت هنوز هم قابل استفاده کامل نبوده و با اینکه هنوز چند ماهی تا پایان طرح زمان مانده است انرا در این هفته افتتاح کرده اند.

سوال اساسی این است که چرا باید بیش از 3500 پروژه برقی یکباره در یک هفته افتتاح نمایشی شود و از آن بهره برداری تبلیغاتی گردد؟ چطور ممکن است این تعداد پروژه در همین یک هفته آماده بهره برداری شده باشد؟ چرا باید برخی از پروژه ها دوباره و سه باره افتتاح شوند؟

تعداد قابل توجهی از پروژه ها امکان بهره برداری در یکماه گذشته را داشته اند اما به دلیل نزدیکی به هفته دولت، افتتاح و بهره برداری از آنها را به این هفته موکول کرده تا با تعداد بیشتری در مراسم افتتاحیه حضور داشته و آنرا به نام خود بزنند.

چه بسا پروژه هایی که صرفا به جهت بهره برداری تبلیغاتی و صرفا جهت راضی نمودن مدیران با تغییرات کوچک و جزئی دوباره مورد بهره برداری مجدد قرار گرفته تا آمار 3587 تایی وزارت نیرو در بخش برق تکمیل گردد.

بازار داغ پروژه افتتاح کنی چنان در این روزها زیاد بوده است که حتی اگر برای افتتاح هر پروژه ده دقیقه هم وقت گذاشته شود نمی توان آنها را به موقع افتتاح کرد. با جست و جویی ساده در اینترنت از حجم و تعدد اخبار منتشر شده در این زمینه مطمئن خواهید شد.

امروز و در اخرین روز از هفته دولت این دستپاچگی بیش از روزهای گذشته دیده می شد. پروژه هایی که به امید حضور مدیران ارشد در آن مرکز تا روز آخر نگه داشته شد و در روز آخر از هفته دولت و اطمینان از عدم حضور مدیران ارشد، آنها را توسط افرادی بی ربط و حتی از لحاظ رده سازمانی پایین تر از مدیریت برق همان منطقه افتتاح کرده اند.

همزمان با آخرین روز از هفته دولت هرآنچه به جای مانده بود به صورت شتاب زده بهره برداری شد و در مراسماتی نمادین از آنها بعنوان افتخار دوران مدیریتی نام برده شد. عکس های یادگاری با پروژه های مختلف گرفته شد تا به نام مدیر قبلی یا بعدی ثبت نشود و جلوی بهره برداری ای که امروز ممکنه اتفاق افتاده باشد گرفته شود.

بروز این تفکر و نمود این سیستم بی شک ناشی از سیاست های غلط و نادرست وزیر نیرو و معاونین وی است که چنین تفکری را در بدنه صنعت برق القا کرده تا مدیران زیر دست را وادار به اجرای برنامه های نمایشی و تبلیغاتی نماید.

حتی با فرض بر اینکه همه این پروژه ها برای بار اول افتتاح می شوند و دقیقا در همین یک هفته هم آماده بهره برداری شده اند و از طرفی همه پروژه ها هم طرح های کاملا جدیدی بوده باشند، نیاز نبود میلیاردها تومان صرف اجرای برنامه های مربوط به افتتاح آنها شود.

وزیر نیرو و معاونین وی می توانستند در یک برنامه و به صورت متمرکز همه آنها را یکجا افتتاح کرده تا از این همه ریخت و پاش جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;