بازار داغ در هوای سرد

قیمت انواع رادیاتور، شوفاژ و پکیج دیواری از مرداد ماه سال جاری همزمان با افزایش نرخ تمامی محصولات در کشور رشد قابل توجهی داشته است به طوری که قیمت ها در مرداد و شهریور هم با افزایش ۲۴ درصدی رو به رو بوده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، همزمان با آغاز فصل سرما مایحتاج مردم شکل تازه‌ای به خود گرفته و  میل خرید به آنچه که نیاز فصل سرما را برآورده می‌سازد بیشتر می‌شود. پکیج‌های دیواری و رادیاتور یکی از ملزوماتی است که در فصل سرما خواهان بیشتری پیدا  می‌کند.
در ماه‌های گذشته برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب با بهانه‌هایی همچون موضوع تحریم‌ها، برجام و… مبادرت به احتکار و گران‌فروشی می‌کنند به نحوی که هر روز شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها و اجناس هستیم که عموما ارتباطی به موضوع تحریم‌ها ندارد.
 در این میان تهیه این ملزومات برای مشتریان با دشواری وسختی هایی رو به رو است. قیمت انواع رادیاتور، شوفاژ و پکیج دیواری از مرداد ماه سال جاری همزمان با افزایش نرخ تمامی محصولات در کشور رشد قابل توجهی داشته است به طوری که قیمت ها در مرداد و شهریور هم با افزایش ۲۴ درصدی رو به رو بوده است.
اما افزایش قیمت ها توقیفی نداشته و همزمان با فصل سرما مجددا قیمت ها افزایش یافته است. از سوی دیگر در بسیاری از بازارها کمبود  محصول وجود داشته و  مردم برای خرید این محصولات باید حواله ای تهیه کرده و آن را از نمایندگی ها دریافت کنند.
درست است که این روزها بازار خرید وسایل گرمایشی داغ شده است، اما آنچه بیش از همه توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند، افزایش سه‌برابری قیمت انواع پکیج نسبت به سال گذشته است.
قبل از گرانی ارز، قیمت پکیج های ساختمانی بین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان بود که در حال حاضر با توجه به قیمت ارز به ۵ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.
با توجه به اینکه این پکیج ها ساخت داخل است، این افزایش قیمت چه دلیلی می تواند داشته باشد.
کمبود مواد اولیه
کمبود مواد اولیه، کاهش تولید، افزایش هزینه‌های تولید در کنار نوسان‌های اخیر ارزی در کشور باعث شده تا بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی در بخش‌های مختلف امکان استفاده حداکثری از ظرفیت تولیدی خود را نداشته باشند.
اتفاقی که طی ماه های  اخیر در بازار کمبود کالا ایجاد کرده و در نهایت روند افزایشی قیمت‌ها را بخصوص سه  و چهار ماه اخیر تسریع کرده است.
صف  حواله ای
 در حال حاضر تعدادی از نمایندگی ها با کپی کارت ملی و سند خانه پکیج به قیمت دولتی ارائه می کنند.
شرکت ایران رادیاتور با ارائه بیانیه ای به تمامی عاملین فروش خود در تیرماه سال جاری شرایط بازار را اعلام کرد. در این بیانه آمده است که پکیج  ها با ارائه کارت ملی به مشتریان تحویل شود.
منبع اکوفارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;