باخبر باش!

روح اله واصف

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره ۱۴8 میباشد.

 

 

همکاران عزیز سلام و خداقوت

 

در فروردین سال 1391 ایده ایجاد پایگاهی خبری برای صنعت تاسیسات ایران با تولد سایت تاسیسات نیوز اجرا شد. سرچشمه این تفکر از ضعف مفرطی بود که در شناخت اهمیت نقش مهندسان تاسیسات به‌عنوان خالقان آسایش در جامعه مهندسی و میان توده مردم وجود داشت.




نبود یک انسجام حرفه‌ای مزید بر این علت بود. البته پیش‌ازاین برخی افراد باهوش و سلیقه خود چنین مشکلی را درک کرده بودند و برای حل آن چاره‌اندیشی کرده بودند.





کار علمی در مجله صنعت تاسیسات و پیش از آن مجله حرارت و برودت از استاد طباطبایی، انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران، نشر یزدا به ایده مهندس دهقان، کنفرانس گرمایش و سرمایش و تهویه مطبوع به تلاش مهندس مستوفی و چندین کار جسته‌وگریخته دیگر حاصل جرقه‌هایی بود که شعله‌ای افروخت و هریک گوشه‌ای از زحمات این خالقان آسایش را روشن ساخت. اما در این میان نقش خبر و قدرت آنچه در بعد اطلاع‌رسانی به دیگران و چه در ارتباطات درون‌گروهی مغفول مانده بود.

 

 

 

لازمه کار با خبر، درلحظه بودن و برخط بودن است که حتی روزنامه‌ها را واداشته است که چنین باشند. این نبود جایگاه خبری و این برلحظه بودن ترکیبی ساخت که اکنون آن را با تاسیسات نیوز می‌شناسیم.

 

 

 

هرچند که این کودک ما پنج‌ساله است، اما تجربه گران‌سنگی از همراهی با شما یافته است. پی بردن به علایق همکاران، سعی در ارائه کاری که در ایران بی‌سابقه و در جهان نیز کمتر نمونه‌ای برای آن می‌شناسیم، توان اندک ما و فراخی دنیای پیش روی ما همه و همه چالش‌های بزرگی است که در تمام این مدت با آن روبرو بوده‌ایم. اما هیچ‌گاه از این کار بزرگ نهراسیده‌ایم. زیرا که خود ما نیز از همین جامعه خالقان آسایشیم و این جماعت را سر نترسی است که جرأت کارهای بزرگ را دارند.

 

 

 

 

ارائه بیش از 20250 رکورد مطلب در سایت تاسیسات نیوز، انتشار 148 هفته‌نامه و 37 بسته خبری در تلویزیون تاسیسات بخشی کوچک است از تلاشی که به بار نشسته است.

 

 

 

 

بیش از 15000 دریافت‌کننده مجله، بیش از 1000 عضو اینستاگرامی و بیش از 4000 دریافت‌کننده غیررسمی (در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی) نشان از نفوذ این ایده بکر در جامعه تاسیسات ایران و البته همکاران خارج نشین ماست.
اما راه طولانی است و همراهی خوش‌سفر را می‌طلبد که بر درازی راه و سختی آن فایق آییم.

 

 

با شما و برای شما که حرفه‌ای هستید.


باخبرباش!






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;