این سامانه مصرف انرژی را کاهش می دهد

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مازندران سامانه‌ای را برای پایش و کنترل تجهیزات الکترونیکی موجود در ساختمان‌ها عرضه کرده‌اند که به گفته آنها بهره‌گیری از این سامانه موجب کاهش‌ مصرف انرژی خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، صادق‌ ابراهیم‌زاده، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: سامانه BMS یا Building management system که به آن «مدیریت هوشمند ساختمان» می‌گویند، از دستاوردهای ما به شمار می‌رود که با استفاده از کاربر می‌تواند پایش مداوم بخش‌های مختلف ساختمان را از طریق اعمال فرامین انجام دهد.
وی با بیان اینکه سیستم‌هایی که ما در این زمینه عرضه کردیم، با دستگاه‌های سنتی متفاوت است، اظهار کرد: حفاظت کاربران، حفاظت از تجهیزات متصل به سامانه و رابط کاربری مناسب از ویژگی‌ها و مزایای این سامانه است و کاربران می‌توانند از راه دور به سامانه متصل شوند و از طریق اینترنت اشیاء، تجهیزات خود را کنترل کنند.
ابراهیم‌زاده با تاکید بر اینکه سامانه BMS می‌تواند در برگیرنده تمام سرویس‌های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان باشد، یادآور شد: این سرویس‌ها شامل گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و غیره است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه به طور معمول از این سامانه‌ها در اکثر ساختمان‌ها برای کنترل تأسیسات گرمایش و سرمایش، روشنایی و کنترل تردد بهره‌برداری می‌شود، خاطر نشان کرد: اما این سیستم‌ها به دلیل استفاده از پروتکل‌های استاندارد و معماری مبتنی بر استانداردهای شناخته شده، امکان لینک شدن با کلیه سیستم‌های شمرده شده در بالا و شکل‌دهی یک مدل کنترل مجتمع برای همه اجزای قابل کنترل در ساختمان را ایجاد می‌کند.
به گفته وی، اجرای چنین سیستم جامعی در یک ساختمان، آن را به یک سازه امن و هوشمند تبدیل خواهد کرد.
مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تحقیقات نشان می‌دهد به‌کارگیری چنین سامانه‌هایی در ساختمان باعث کاهش ٣٠ درصدی در مصرف انرژی ساختمان‌ها می‌شود.
ابراهیم‌زاده، تعمیر و نگهداری را از دیگر قابلیت‌های این سامانه نام برد و اظهار کرد: از طریق این سامانه قادر به عیب‌یابی از راه دور هستیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;