ایمنی تقریباً ۴ هزار نفر در هر ثانیه در دست اتحادیه آسانسور است

رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی گفت: ۷۵۰ هزار آسانسور در کشور فعال است و ۲۵۰ میلیون سفر روزانه از طریق آسانسور صورت می‌گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، عباس ابریشمی در آیین افتتاح دفتر اتحادیه آسانسور کردستان اظهار داشت: در هر ثانیه ایمنی سه هزار و ۸۷۵ نفر در دست این اتحادیه قرار دارد.
وی اضافه کرد:‌ در راستای ایمنی مسافرین آسانسور به هیچ وجه نباید از هیچ امری دریغ کرد و اگر قرار است آسانسوری به خاطر نبود یک قطعه خاموش بماند ضروری است این اتفاق بیفتد.
ابریشمی یادآور شد:‌ این تصور که ۹۰ درصد آسانسورهای کشور استاندارد نیستند صحت ندارد بلکه ۹۰ درصد آسانسورها گواهی استاندارد ندارند که باید تلاش شود سالانه این گواهی‌ها دریافت شود.
وی با اشاره به هم مرز بودن کردستان با اقلیم کردستان عراق گفت: این فرصتی است که فعالین استان می‌توانند از آن استفاده کنند و برای پوشش هرچه بیشتر این منطقه بر روی فعالین آسانسور کشور هم حساب کنند.
رئیس اتحادیه کشوری آسانسور و پله برقی افزود:‌ با رایزنی و هماهنگی می‌توان حتی تا ۵۰۰ دستگاه آسانسور به اقلیم کردستان عراق صادر کرد.
وی تاکید کرد: علاوه بر صدور آسانسور می‌توانیم به صادرات خدمات فنی و مهندسی هم بپردازیم، طراحی و نصب را هم انجام دهیم و شرکت‌های بازرسی ایرانی هم کار بازرسی و نظارت بر آسانسورهای این منطقه را انجام دهند.
ابریشمی اظهار داشت: ضریب ایمنی در صنعت آسانسور ۱۲ است که از ضریب ایمنی صنعت هوایی که هشت در نظر گرفته شده بالاتر است بنابراین نباید شاهد حوادث در این صنعت باشیم.
شرکت‌های بدون پروانه اجازه کار در صنعت آسانسور کردستان ندارند
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان هم در این آیین گفت: شرکت‌هایی که پروانه کار از سازمان صنعت معدن و تجارت نداشته باشند از این پس به هیچ عنوان اجازه کار در حوزه صنعت آسانسور در استان نخواهند داشت.
محمد دره ‌وزمی با اشاره به اینکه وجود قرارداد یکی از حقوق مردم محسوب می‌شود،  اظهار داشت:‌ قراردادهای شفافی بین مردم و شرکت‌های آسانسور وجود ندارد.
وی تاکید کرد:‌ نوع ابزار و تجهیزات مورد استفاده در آسانسورها باید در قراردادها به صورت شفاف ذکر شود.
دره‌ وزمی یادآور شد:‌ با وجود قرارداد شفاف می‌توان قضاوتی کرد و کسانی که قراردادی شفاف با مردم نمی‌بندند متخلف بوده و به دنبال سوءاستفاده هستند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان گفت:‌ شرکت‌های آسانسور و پله برقی باید به دانش روز این صنعت تجهیز شوند.
بدون تاییدیه استاندارد آسانسور پایان کار ساختمان صادر نشود
مدیرکل استاندارد استان کردستان هم در این آیین گفت:‌ بر اساس هماهنگی سازمان ملی استاندارد با وزارت کشور و معاونت اجرایی دفتر ریاست جمهوری نباید پایان کار ساختمانی بدون تاییدیه استاندارد آسانسور آن صادر شود.
ژیلا یزدانی اظهار داشت:‌ این امر در شهرستان سنندج به نحو قابل قبولی در حال انجام است و در شهرستان قروه هم تا حدودی رعایت می‌شود اما در سایر شهرستان‌ها رعایت نمی‌شد.
وی اضافه کرد:‌ پیشتر نصابان آسانسور تنها با یک تابلو به عنوان نمایندگی در استان کردستان بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کردند که با تعاملات صورت گرفته قراردادها کنترل شد.
یزدانی یادآور شد: نصابان مجاز را به دستگاه‌ها معرفی کرده و اسامی آنها در سامانه مربوطه نیز به‌روز شده و در دسترس همه قرار دارد.
شرکت‌های غیرمجاز اجازه فعالیت پیدا نکنند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان هم در این آیین گفت: اتحادیه آسانسور و پله برقی و پلیس اماکن اجازه فعالیت به شرکت‌های غیرمجاز ندهند.
سید نجیم حسینی اظهار داشت:‌ این شرکت‌های غیرمجاز بلافاصله تعطیل شوند چرا که این حوزه با جان مردم مرتبط است و نمی‌توان در رابطه با آن سهل‌انگاری کرد.
وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه اداره کل استاندارد و تعزیرات حکومتی، بازرسی های لازم را انجام دهند تا مشکلی پیش نیاید.
نقش مهندسین مختلف در زمینه آسانسور دیده شود
شهردار سنندج هم در این آیین گفت: مهندسین طراح و ناظر در کنار مهندسین مکانیک و الکتریکال بر اساس مسئولیت‌های خود در زمینه آسانسور نقش داشته باشند.
حشمت‌الله صیدی افزود:‌ ضروری است کمیته‌ای شامل سازمان صنعت معدن و تجارت، استاندارد و اتحادیه آسانسور و پله برقی تشکیل شده و به صورت منظم بر امور به شکل کارشناسی نظارت داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید شرکت نصاب آسانسور در پرونده ساختمان ذکر شود،  اضافه کرد:‌ مشکلات بخش آسانسور در یک ساختمان حین کار دیده شود و همه امور برای زمان گرفتن پایان کار از شهرداری نماند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;