صدور پایان کار تنها با دریافت گواهی سلامت ساختمان

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی پیشنهاد کرد با منوط کردن صدور پایان کار به دریافت گواهی سلامت کار، می توان ایمنی ساختمان ها تضمین کرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بیژن خطیبی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: ما در نظام مهندسی آمادگی داریم که برای حفظ جان مردم هم که شده وارد شویم و همکاری مورد نیاز با شهرداری را داشته باشیم.
خطیبی افزود: به عنوان مثال می توانیم صدور پایان کار را منوط به دریافت گواهی ایمنی و سلامت کار کنیم.
مهدی صالحی، مدیرکل معماری شهرداری تهران با بیان اینکه صرف صدور پایان کار، امینی بنا را تضمین نمی کند، افزود: هر ساختمانی که ساخته می شود نیاز به بازبینی مجدد و کنترل دارد و ایمنی آن باید بطور مداوم رصد شود.
صالحی گفت: برای این امر قانون کافی وجود دارد، اما اجرای آنها با اشکالاتی روبرو است.
مدیرکل معماری شهرداری تهران افزود: ما نیز در مجموعه شهرداری آماده ایم هر آنچه قانون در زمینه نظارت، بازرسی و اجرا بیان می کند، انجام دهیم.
صالحی با اشاره به تاکید قانوان مبنی بر ایمن بودن ساختمان ها، اظهار داشت: قانون صراحتا بیان می کند که اگر بازرسان شهرداری ساختمانی را فاقد ایمنی تشخیص دهند، لازم است تذکراتی داده شود و تمهیداتی در نظر گرفته شود.
مدیرکل معماری شهرداری تهران با استقبال از پیشنهاد عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: ما هم آماده ایم که صدور پایان کار را مشروط به دریافت گواهی ایمنی ساختمان کنیم.
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه طبق طرح جامع نمی بایست مجوزی برای بلندمرتبه سازی صادر می شد، تصریح کرد: با وجود این قانون در موارد متعددی پروانه ساخت برای ساختمان های بلندمرتبه صادر شد که پس از مدتی در سال ۸۶ جلو آن گرفته شد.
اعطا افزود: ما معتقدیم که این کار، خطا بوده اما به هر حال رخ داده است و زمانی تکرار می شود که باز هم بصورت موردی مجوز اعطا شود.
وی درباره علت ممنوعیت بلندمرتبه سازی گفت: در حال حاضر ضرورتی برای ساخت بناهای بلندمرتبه در تهران دیده نمی شود.
منبع شبکه خبر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;