«ایستایی 2» منتشر شد

نخستین چاپ کتاب «ایستایی 2» از مجموعه کتاب‌های درسی رشته‌های مهارتی و کاربردی، به قلم محمد فرخ‌‌زاد و علی‌اکبر حیدری از سوی انتشارات فاطمی منتشر شد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز کتاب حاضر که در ادامه کتاب «ایستایی 1» اما به‌طور مستقل نوشته شده، حاوی چهار مبحث مفید و مهم در شاخه معماری با عنوان‌های «بارگذاری»، «مقاومت مصالح»، «سازه‌های فلزی» و «سازه‌های بتنی» است.

 

این کتاب در 11 فصل تنظیم شده است. دو فصل نخست، به مبحث «بارگذاری» اختصاص دارد که شامل شناخت بارهای وارد بر ساختمان و نکات فنی، سازه‌ای و معماری در طراحی ساختمان‌ها و مهار این بارها است.

 

فصل‌های سوم تا پنجم کتاب حاضر، به موضوعات مرتبط با «مقاومت مصالح» می‌پردازند و تعاریف و مفاهیم موردنیاز دانشجویان معماری را به منظور درک مباحث استاتیکی بیان می‌کنند.

 

در فصل‌های ششم تا یازدهم، سازه‌‌های فولادی و بتنی ساختمان که امروزه مهم‌ترین سیستم‌های سازه‌ای را تشکیل می‌دهند، تشریح شده و ضوابط و نکات مرتبط با طراحی و شیوه‌های اجرایی در ساخت هر کدام ارایه شده است.

 

فصل‌های پایانی کتاب، مرجعی مناسب برای درس‌های «ساختمان» و «عناصر و جزییات» در دوره‌های کارشناسی و بالاتر هستند.

 

اگر چه مخاطبان اصلی این کتاب، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف هستند ولی کتاب حاضر از دیدگاه موضوعی می‌تواند به‌عنوان منبعی مستقل برای شاغلان در بخش حرفه‌ای و شغلی معرفی شود و با توجه به ماهیت مهارت‌محوری و کاربردی می‌تواند برای علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های تخصصی سودمند باشد.

 

انتشارات فاطمی سال گذشته، کتاب «ایستایی 1» را با شمارگان دو هزار نسخه در 100 صفحه ، به بهای چهار هزار و 200 تومان منتشر کرده بود. این کتاب، در پنج فصل به مباحث مقدماتی «آشنایی با سازه‌های ساختمانی» و مبحث مهم «استاتیک» اشاره داشت.

 

چاپ نخست کتاب «ایستایی 2» با شمارگان یک هزار نسخه در 180 صفحه، به بهای 11 هزار تومان از سوی انتشارات فاطمی منتشر شده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;