ایران و ترکیه همکاران نیروگاهی

به گزارش تاسیسات نیوز، ایران و ترکیه دو کشور هم مرز و دوست بعد از برجام روابط خود را گسترش دادند تا جایی که در ساخت نیروگاه گاز طبیعی همکار شدند.

 

 

 

 

شرکت انرژی “یونیت اینترنشنال” ترکیه برای ساخت 7 نیروگاه گاز طبیعی در ایران با وزارت انرژی این کشور قراردادی 4.2 میلیارد دلاری امضا کرد.

 

 

 

 

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: این بزرگترین سرمایه گذاری در ایران از زمان لغو تحریم های اقتصادی این کشور محسوب می شود.

 

 

 

 

این نیروگاه ها در 7 نقطه مختلف ایران احداث می شود و ظرفیتی برابر با 6020 مگاوات خواهد داشت. شرکت انرژی یونیت اینترنشنال اعلام کرد: این قرارداد اول ژوئن سال جاری میلادی (12 خرداد 95) در تهران امضا شد.

 

 

 

 

این نیروگاه ها پس از پایان ساخت می تواند 10 درصد از نیاز انرژی ایران را تامین کند. قرار است ساخت این 7 نیروگاه در سه ماهه اول سال 2017 آغاز شود. به دنبال حصول توافق هسته ای ایران در ماه ژانویه (حدود 5 ماه پیش)، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل تحریم های این کشور را لغو کردند.

 

 

 

 

شرکت های ترکیه ای – از جمله شرکت های تولید لباس، نساجی، ماشین آلات و … — این تغییر را یک فرصت بزرگ برای آغاز سرمایه گذاری در ایران می دانند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;