اگر قصد خرید پنکه دارید بخوانید

خرید پنکه برای خانه و محیط کار، گاهی وقت‌ها ضروری است. معمولا اگر تجهیزات سرمایشی در یک خانه یا محیط اداری تکمیل باشد، باز هم جای خالی یک پنکه، حس می‌شود. قیمت پنکه در مقابل قیمت سایر تجهیزات سرمایشی، ناچیز است و می‌تواند در شرایط خاص، عصای دست باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، خرید پنکه و استفاده از آن در خانه یا محیط کار، می‌تواند به گردش جریان هوا، کمک کند. خرید پنکه برای خانه و محیط کار، گاهی وقت‌ها ضروری است. معمولا اگر تجهیزات سرمایشی در یک خانه یا محیط اداری تکمیل باشد، باز هم جای خالی یک پنکه، حس می‌شود. قیمت پنکه در مقابل قیمت سایر تجهیزات سرمایشی، ناچیز است و می‌تواند در شرایط خاص، عصای دست باشد.
اگر قصد خرید پنکه دارید و نمی‌خواهید از خریدتان پشیمان شوید، نکات گفته شده در این مطلب را در هنگام خرید، مد نظر قرار دهید. ما در اینجا سعی کرده‌ایم در مورد خرید پنکه و نکات مهم استفاده از آن، مطالب مهمی را به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.
بهترین قیمت خرید پنکه جدید
9استفاده از پنکه در خانه
خرید پنکه از نمایندگی‌های معتبر فروش، مزایای مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، قیمت خوب و منصفانه است. بهترین زمان خرید پنکه، در فصل زمستان است. در واقع به دلیل استقبال کم مردم از خرید وسایل سرمایشی در زمستان، قیمت این محصولات، پایین‌تر است.
پنکه خارجی یا ایرانی، هر دو با قیمت‌های متفاوتی در بازار به فروش می‌رسند. معمولا اجناس وارداتی با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود. اما اگر نمایندگی مجاز در کشور داشته باشند، قیمت‌ها طبق تعرفه است.
در گذشته، پنکه‌ها به صورت کاملا ساده تولید می‌شدند. چرخیدن پروانه پنکه منجر به جابجایی و چرخ شدن هوا می‌شد. اما در تولیدات جدید، پنکه‌ها با قابلیت هواساز، ارائه می‌شوند. قیمت پنکه هواساز، معمولا بیشتر از پنکه‌های ساده است. البته مبلغ پرداختی برای پنکه هواساز، اصلا قابل مقایسه با قیمت کولر گازی یا آبی، نیست. با خرید پنکه هواساز، می‌توان به راحتی با یک مبلغ پایین‌تر از قیمت کولر آبی یا گازی، هوای محیط را خنک کرد.
نکات مهم در مورد انتخاب بهترین پنکه
خرید پنکه برای خانه و محیط‌های بزرگ، یک ضرورت است. شاید با خود تصور کنید که خرید پنکه در خانه‌ای که کولر وجود دارد، ضرورتی ندارد. اما این جریان، کاملا به منطقه‌ی آب و هوایی بستگی دارد. شاید بتوان یک خانه کوچک ۴۰ یا ۵۰ متری در شهرهای معتدل و کوهستانی را با یک کولر آبی یا گازی خنک کرد. اما همین خانه در مناطق کویری و شرجی جنوبی، تنها با یک کولر، خنک نمی‌شود.. بهتر است در کنار کولر، یک پنکه هم وجود داشته باشد. خرید این پنکه نیز مستلزم رعایت نکات خاصی است که شامل موارد زیر است:
  • خرید پنکه را در فصل سرد و خنک انجام دهید. در این فصل، احتمالا قیمت‌ها کمی پایین‌تر است.
  • پنکه ایرانی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است. اگر پنکه خود را ایرانی انتخاب کنید، از مزایای آن بهره‌مند می‌شوید. البته پنکه خارجی هم گزینه خوبی است به شرطی که گارانتی داشته باشد.
  • در هنگام استفاده از پنکه، بهتر است کولر روشن باشد یا اینکه یک پنجره یا در، باز باشد. این کار منجر به کمک بیشتر به موتور پنکه می‌شود تا جریان هوا را بهتر جابجا کند.
  • در هنگام خرید پنکه، به مصرف انرژی آن توجه کنید. بهتر است برچسب مصرف انرژی آن، A باشد و این برچسب، واقعی باشد.
  • پنکه ایرانی برای راه اندازی، نیازمند دانش خاصی نیست. می‌توانید طبق مطالب داخل کاتالوگ، پیش بروید. اما در مورد پنکه خارجی، اگر نتوانستید از دفترچه راهنما استفاده کنید، حتما از فروشنده کمک بگیرید. به خصوص برای پنکه‌های دارای سیستم هواساز و منبع آب.
تفاوت سرمای ناشی از پنکه و کولر
77سرمای پنکه در مقایسه با کولر
خرید پنکه و هواساز فقط برای جابجایی و خنک کردن مختصر هوا در محیط است. مطمئنا سرمای ناشی از آن با کولر گازی یا آبی قابل قیاس نیست.
راننده تاکسی را در نظر بگیرید که در یک روز گرم تابستان مشغول مسافرکشی است. ممکن است به هر علتی کولر ماشین او از کار افتاده باشد یا مدل ماشین او قدیمی باشد. در چنین مواقعی یک پنکه کوچک می‌تواند مانند یک فرشته نجات به کمک بیاید. یا کارمند بانکی را در نظر بگیرید که در یک ظهر گرم و شلوغ، چقدر نیازمند یک پنکه رومیزی است.
سرمای ایجاد شده از یک پنکه آنقدر نیست که بتواند محیط بزرگ را خنک کند. حتی یک پنکه کوچک که با باتری و پاوربانک کار می‌کند، سرمای خاصی ایجاد نمی‌کند. اما همین هم در غیاب کولر، یک غنیمت به شمار می‌آید.
تفاوت سرمای ناشی از کولر گازی و آبی با پنکه، در رطوبتی است که ایجاد می‌شود. هوای پنکه کاملا خشک است و در واقع همان هوای محیط است که جابجا می‌شود. اما سرمای کولر، از روی چرخش آب در پمپ کولر آبی و یا چرخش گاز در کولر گازی است.
لازم به ذکر است که پنکه‌های جدید و دارای هواساز، تقریبا مانند کولر عمل می‌کند. اما قدرت موتور آن‌ها با قدرت کولر گازی یا آبی نیست.
خرید پنکه هواساز یا پنکه ساده، کدامیک؟
هواساز پنکه
خرید پنکه باید با توجه به نیاز صورت بگیرد. اگر در یک خانه یا محیط اداری، کولر آبی یا گازی با قدرت بالایی وجود دارد، نیاز به استفاده از پنکه‌های هواساز نیست. معمولا قیمت پنکه ساده نیز ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. اما در خانه‌ای که کولر گازی یا آبی وجود ندارد و یا با قدرت کمی کار می‌کند، خرید یک پنکه هواساز، ضرورت دارد.
گذشته از مورد بالا، ممکن است در یک خانه، افراد با طبع‌های گوناگونی زندگی کنند. در این صورت برخی از هوای کولر متنفرند و در اتاق خود فقط از یک پنکه هواساز کوچک استفاده می‌کنند. در مقابل، عده‌ای هم نمی‌توانند گرما را تحمل کنند و حتما نیازمند یک کولر هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;