اگر قصد خرید دستگاه تصفیه آب خانگی دارید بخوانید

اگر قصد خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی را دارید و به دلیل تنوع بالایی که در محصولات ارائه شده در بازار ایران وجود دارد سردرگم هستید، در ادامه با ما همراه باشید در این متن قصد داریم مواردی را بررسی کنیم که کمک مطلوبی به شما برای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی متناسب با نیازتان را دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  در این مقاله قصد آشنایی شما با بهترین شرایط دستگاه های تصفیه آب را داریم.
دستگاه تصفیه آب تایوانی بخرم؟
بعد از جستجو برای خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی، حتما به عبارت دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اصل برخورد می کنید. عده زیادی تصور می کنند که دستگاه های تصفیه آب تایوانی بیشترین سطح کیفی را دارند و مناسب ترین دستگاه تصفیه آب خانگی هستند. اما به نظر شما دستگاه های تصفیه آب در بازار ایران تایوانی هستند؟ با توجه به این که بسیاری از این دستگاه ها قیمت زیادی هم ندارند به نظر شما آیا دستگاه های تصفیه آب با این قیمت وارداتی هستند؟ در بازار ایران دو نمونه دستگاه تصفیه آب وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:
دستگاه های تصفیه آب ایرانی: در ساختار دستگاه های تصفیه آب ایرانی از فیلترهای تایوانی اصل و در مواردی هم از فیلترهای تصفیه آب ایرانی استفاده می شود. در صورتی که فیلتر و قطعات استفاده شده در ساخت دستگاه های تصفیه آب ایرانی کیفیت های لازم را داشته باشند، عملکرد مناسبی را برای تصفیه آب دارند و گزینه مناسبی برای خرید هستند. اکثر دستگاه های تصفیه آب در بازار ایران دارای فیلترهای تصفیه آب تایوانی هستند و در ایران مونتاژ می شوند.
دستگاه های تصفیه آب وارداتی: این دستگاه ها کاملا وارداتی هستند و در کنار سطح کیفی مطلوب قیمت بالاتری را هم دارند. در ساختار دستگاه های تصفیه آب وارداتی معمولا از فیلترهای با سطح کیفی بالا استفاده می شود و دارای استانداردهای معتبر بین المللی هستند.
*اما نکته این جاست که عملکرد دستگاه های تصفیه آب ایرانی و تایوانی تفاوت زیادی با هم ندارد و هر دو دستگاه دارای عملکرد مشابهی برای فیلتراسیون آب هستند. در این زمینه خوب است بدانید که در ساختار دستگاه های تصفیه آب وارداتی به دلیل طراحی ویژه معمولا از فیلترهای تصفیه آب اختصاصی استفاده می شود، به همین دلیل در ادامه ممکن است پیدا کردن فیلترهای دستگاه کمی دشوار شود و هزینه زیادی را برای شما به دنبال داشته باشد.
دستگاه تصفیه آب ارزان قیمت بخرم؟
سطح کیفی دستگاه تصفیه آب خانگی را مهم ترین پارامتر در نظر بگیرید!! به این موضوع حتما توجه کنید که سطح کیفی آب خروجی از دستگاه های تصفیه آب عامل مهمی است که کیفیت فیلترهای استفاده شده در ساختار دستگاه در آن تاثیرگذار می باشد. بنابراین قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی را نباید به عنوان مهم ترین پارامتر برای خرید دستگاه در نظر گرفت. در واقع بعد از این که از کیفیت دستگاه اطمینان پیدا کردید می توانید دستگاه تصفیه آب را از فروشگاهی خریداری کنید که در کنار ارائه محصولات با سطح کیفی بالا، حداقل قیمت را برای فروش دستگاه لحاظ کند. دستگاه های تصفیه آب ارزان قیمت در بازار ایران ممکن است شامل موارد زیر باشند:
آیا تاکنون به عبارت دستگاه تصفیه آب بدون منبع یا برق برخورد کرده اید؟ به این موضوع توجه کرده اید که این دستگاه ها قیمت کمتری را نسبت به دستگاه های تصفیه آب مخرن دار دارند؟
تفاوت این دو نوع دستگاه در نوع فرایند تصفیه آب و فیلترهایی می باشد که در ساختار آن ها تعبیه شده است. اما نکته این جاست که دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن به دلیل ساختار، عملکرد مناسبی را برای حذف املاح ندارند و در واقع سختی آب را کاهش نمی دهند. یکی از اساسی ترین مواردی که باعث شده تا بسیاری از افراد تصمیم به خرید دستگاه های تصفیه آب خانگی داشته باشند سختی بالای آب است، بنابراین در این زمینه خرید دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن کاربردی ندارد. اما در مواردی که سختی آب در منطقه محل سکونت شما پایین و فقط کدورت بالایی دارد می توان از دستگاه های تصفیه آب بدون مخزن استفاده کرد. در ساختار این دستگاه ها از پمپ برای افزایش فشار آب استفاده نشده است و به همین دلیل بدون برق کار می کنند.
برخی دیگر از دستگاه های تصفیه آب خانگی هم به دلیل سطح کیفی پایین قیمت کمتری دارند و در واقع در ساختار این دستگاه ها از فیلترهای تصفیه آب با سطح کیفی پایین استفاده می شود. در این زمینه عده ای از افراد برای کم شدن قیمت تمام شده دستگاه ممکن است در ساختار آن از فیلتر و قطعات با سطح کیفی پایین استفاده کنند و این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت آب خروجی از دستگاه می شود.
از آن جایی که سطح کیفی آب خروجی از دستگاه های تصفیه آب اهمیت زیادی دارد، توصیه می شود از خرید دستگاه های تصفیه آب ارزان قیمت جلوگیری کنید.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;