اولین هواپیمای برقی در آســـــمان

به گزارش تاسیسات نیوز، Alpha Electro – اولین هواپیمای سبک برقی مورد تایید در استرالیا – در آسمان این کشور به پرواز در آمد.

 

هواپیما لزوماً به عنوان یک الگوی آموزشی ارزان و کارامد طراحی شده و این پرواز آزمایشی موفق سکوی جدیدی برای هواپیمای برقی در استرالیاست.

 

 

شرکت Electro.Aero بعد از کسب گواهینامه Alpha Electro از سوی انجمن هوانوردی استرالیا در اواخر 2017، پیشگام فناوری هوانوردی برقی در این کشور شده است.

 

انرژی این هواپیمای دو نفره سبک با دو باتری لیتیومی تامین می شود و یک بار شارژ می توانند هواپیما را حداکثر تا 1 ساعت در هوا نگه دارد و 30 دقیقه برق اضافی در رزرو باقی می ماند.

 

 

شاید مهم ترین ویژگی ذکرشده توسط شاهدان عینی این پرواز آزمایشی، بیصدابودن مطلق آناست که به نظر می رسد در آینده نیز با اقبال زیادی رو به رو شود.

 

مبتکران این طرح می گویند این شروع تحول بعدی در صنعت هوانوردی است. چرا که همیشه سر و صدای ناشی از هواپیماهای فرودگاه هایی که در شهرهای بزرگ واقع شده اند یک نگرانی مهم به شمار می آید.

 

 

باتری های هواپیما برای تغییر پروازهای سریع به سادگی قابل شارژند یا می توانند تنها در یک ساعت کاملاً شارژ شوند.


چارلتون همچنین اشاره می کند سادگی یک موتور برقی به معنای هزینه های بهره برداری و نگهداری ارزان تر در مقایسه با انواع فسیلی آن است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;