اولویت های ۳ گانه صنعت آب و برق در دولت یازدهم

مهندس “حمید چيت چيان”  : يكي از اين اهداف، ارايه خدمات آب و فاضلاب براي توسعه كشور در بخش هاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، خدمات، حمل و نقل و غيره است.

 

 

 

  به گزارش تاسیسات نیوز  وي دومين هدف را تلاش در جهت ارتقاي رفاه و كيفيت زندگي مردم و تامين آب و برق برای تمامي مردم كشورمان در مناطق مختلف كشور عنوان کرد.وی اضهار داشت: سومين هدف ما صيانت و حفاظت از منابع آب كشور است و با توجه به خشکسالی های چند سال گذشته و تغییر اقلیم و آب و هوا، امروز نيازمند يك مديريت فوق العاده هوشمند هستيم.

وزیر نیرو گفت:از همه صنعتگران مي خواهم در تمام فعاليت هاي خود و در كنار اجراي برنامه هاي توسعه اي وزارت نيرو با اين هدف حركت كنند كه كيفيت زندگي و رضايت مردم را بالا ببرند و تمامي طرح ها از امروز بايد بر همين اساس پايه گذاري و اجرا شود.

این وزارتخانه سه اولویت و هدف اصلی را در دولت یازدهم پیگیری می کند.

 مهندس “حمید چيت چيان” روز شنبه در دیدار با کارکنان وزارت نیرو، با بیان اينكه این وزارتخانه در دولت یازدهم سه هدف اصلي را دنبال مي كند، گفت: يكي از اين اهداف، ارايه خدمات آب و فاضلاب براي توسعه كشور در بخش هاي مختلف از جمله صنعت، كشاورزي، خدمات، حمل و نقل و غيره است.

وي دومين هدف را تلاش در جهت ارتقاي رفاه و كيفيت زندگي مردم و تامين آب و برق برای تمامي مردم كشورمان در مناطق مختلف كشور عنوان کرد و گفت: تمام مردم براي حداقل نياز زندگي خود، به اين دو عنصر اساسي نیاز دارند و اين وظيفه مهم بايد از سوي وزارت نيرو به بهترين شكل ممكن صورت پذيرد.

وي اظهار داشت: سومين هدف ما صيانت و حفاظت از منابع آب كشور است و با توجه به خشکسالی های چند سال گذشته و تغییر اقلیم و آب و هوا، امروز نيازمند يك مديريت فوق العاده هوشمند هستيم.

به گفته وی، منابع كشور محدود است و هر روز با نيازهاي جديدي در بخش های صنعت و كشاورزي و غيره مواجه مي شويم كه برای پاسخگويي به اين وضعيت، بايد تدابير لازم انديشيده شود تا با مشكلات بيشتر روبرو نشويم.

چيت چيان گفت: براي رسيدن به اين اهداف سه گانه دو چالش وجود دارد كه يكي از آنها محدوديت منابع آب و ديگري عدم توازن ميان هزينه ها و درآمدهاست.

وزیر نیرو سپس با اشاره به اقدام های ارزشمندی که در چند سال اخير در وزارت نيرو صورت گرفته است، اظهار داشت: يكي از اين اقدام ها، تدوين سند چشم انداز و برنامه راهبردي وزارت نيرو است كه براي تدوین اين سند بيش از ۴۰۰ مدير و كارشناس برجسته همكاري كرده اند و براي تحقق اين سند بايد تلاش كنيم.

وی تصریح کرد: براساس این سند، صنعت آب و برق بايد تهديدها و فرصت هاي موجود را شناسایی و با همكاري تمام کارکنان، برنامه عملیاتی را پياده کند.

وي گفت: برنامه ارایه شده براي اخذ رای اعتماد از مجلس، در بسياري از كميسيون ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه معاونت نظارت مجلس اعلام كرد كه برنامه وزارت نیرو با قانون برنامه پنجم توسعه هيچگونه مغايرتي ندارد و در همان راستا تدوين شده است.

چیت چیان افزود: اين برنامه با همت و تلاش تمامي مديران وزارت نيرو تهيه شده و با اسناد بالادستي هماهنگ است و بايد همين برنامه را اجرا كنيم تا به اهداف مهم و از پيش تعيين شده دست يابيم.

وزیر نیرو در ادامه صنعت آب و برق را يك صنعت مستعد تحول خواند و گفت: ما تاکنون اقدام های بزرگي را در این صنعت انجام داده ايم اما هنوز کارهای زیادی وجود دارد كه بايد با اقدام های درست و تشخيص نياز آينده، عملیاتی شود.

وي با بیان اينكه يكي از برنامه هاي مهم وزارت نيرو ارتقاي دانش در تمامي سطوح اين وزارتخانه است، گفت: وزارت نيرو بايد در تمامي سطوح چه مديريتي و يا كارشناسي خود را به سرعت از لحاظ علمي ارتقا دهد كه اين اصل بسيار مهمي است و نبايد ناديده گرفته شود.

وزير نيرو تكيه بر پژوهش و توسعه فناوري را يكي ديگر از راهبردهای اين وزارتخانه نام برد و گفت: ما نبايد تنها به يافته هايي كه در زمان حاضر در دست داريم، اكتفا كنيم بلكه اقتصاد امروز صنعت آب و برق را بايد با دانش روز جهان طراحی کنیم تا بتوانيم با تغييرهای آينده در جهان منطبق باشيم.

وي ادامه داد: انجام پژوهش هاي متفاوت و تبديل یافته های آن به نتايج تجاري بايد در نظر گرفته شود تا صنعت آب و برق را به يك اقتصاد دانش بنيان تبديل كنيم و رقابت پذيري و ارايه خدمات شايسته براي مردم و همچنين توسعه ملي كشور را در نظر بگيريم.

چيت چيان اذعان داشت: صنعت آب و برق بايد يك صنعت معطوف به خدمت به مشتركان و ذينفعان باشد.

وي با بیان اينكه مردم بايد در اولويت خدمات صنعت آب و برق قرار بگيرند، گفت: خدمت به مردم كشور در جاي جاي كشورمان فلسفه نخست كار وزارت نيرو است.

وي گفت: از همه صنعتگران مي خواهم در تمام فعاليت هاي خود و در كنار اجراي برنامه هاي توسعه اي وزارت نيرو با اين هدف حركت كنند كه كيفيت زندگي و رضايت مردم را بالا ببرند و تمامي طرح ها از امروز بايد بر همين اساس پايه گذاري و اجرا شود.

وزير نيرو ادامه داد: همدلي و همكاري بايد توشه راه همه ما باشد و با اين هدف مشترك در حركت باشيم و با توان بالا اين مسئوليت مهم را اجرا كنيم.

وي گفت: من به تمامي همكاران و مديران احتياج دارم و هيچ كسي از صنعت خارج نخواهد شد و البته كارشناسان تازه نفس و كساني را كه مي توانند برای آينده صنعت موثر باشند، به همکاری دعوت خواهیم کرد.

وزير نيرو تصریح کرد: ارتقاي سطح كارشناسي را با جدیت دنبال و تلاش مي كنيم تا وظيفه خود را به نحو مطلوب انجام دهيم و صنعت آب و برق را به يك صنعت الگو در كشور تبدیل كنيم.

 

 پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;