انعقاد تفاهم‌نامه نظام مهندسی با انجمن علمی پدافند غیرعامل

نشست رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین و دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل استان قزوین پنجشنبه ۲ دیماه در محل سازمان برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این جلسه با اشاره به همکاری خوب سازمان با اداره پدافند غیر عامل استانداری، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین یکی از سازمان‌های پیشگام در حوزه پدافند غیرعامل بوده و دوره‌های آموزشی بسیاری نیز در بحث طراحی، نظارت و اجرا برگزار کرده است. همچنین کمیته تخصصی پدافند غیرعامل یکی از کمیته‌های فعال سازمان است.
کلهر تصریح کرد: پدافند غیرعامل مختص به زمان بحران نیست؛ بلکه در تمامی مقاطع زمانی باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و ضرر بحران خیلی بیشتر از هزینه‌های پیشگیرانه است. بنابراین باید در حوزه پدافند غیر عامل و مباحث پیشگیرانه بیش از پیش فعالیت داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت ورود پدافند غیرعامل در زندگی فردی، خاطر نشان کرد: باید در طراحی‌ها، نظارت و اجرا توجه ویژه‌ای به بحث پدافند غیر عامل شود؛ چراکه در زمان ساخت اگر به موضوعات بحران توجه شود، می‌توان از بنای مذکور استفاده شایانی کرد.
دبیر انجمن علمی پدافند غیرعامل استان قزوین در این جلسه عنوان کرد: مهندسان و اطلاعات تخصصی جایگاه ویژه‌ای در پدافند غیرعامل دارند.
ابراهیمی گفت: در بحث پدافند غیر عامل به پشتیبانی علمی سازمان‌هایی همچون سازمان نظام مهندسی ساختمان نیازمندیم که این امر باعث می‌شود با ورود افراد متخصص در بحث پدافند غیرعامل، بسیار موثرتر و دقیق‌تر گام برداریم.
در خاتمه تفاهم‌نامه‌ای به منظور ارتقای توان علمی فنی ناظران و طراحان و به جهت رعایت اصول فنی و مقررات ملی ساختمان بین طرفین منعقد شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;