یارانه سوخت‌های فسیلی مانع پاگرفتن انرژِی تجدیدپذیر

محمدرضا اکبری معتقد است که یارانه تعلق گرفته به سوخت های فسیلی در ایران مانعی برای پا گرفتن انرژی های تجدیدپذیر شده است.
 به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمدرضا اکبری، کارشناس حوزه انرژی مجمع تشخیص مصلحت نظام  اظهار داشت: در دنیا تمرکز اصلی به سمت انرژی های پاک و تجدید پذیر است و برنامه ریزی هایی هم که در بخش های مختلف به ویژه حوزه حمل و نقل صورت می گیرد این است که ساز و کار انرژی و منبع تولیدش به سمت منابع تجدید پذیر باشد.
وی افزود: با توجه به گرم شدن زمین و وجود آلودگی های زیست محیطی، این کار یک امر منطقی است اما آنچه که باید اقتصاد این موارد را عملیاتی کند و به صورت جدی پیگیر آن شود، قیمت حامل های انرژی مخصوصا سوخت های فسیلی است.
اکبری خاطرنشان کرد: یک عامل اصلی که تا کنون نتوانستند سهم قابل توجهی از سبد انرژی کشورها را در حوزه انرژی تجدیدپذیر بگیرند پایین بودن قیمت حامل های انرژی بوده است.
مدیرگروه نفت اندیشگاه تحلیلگران انرژی و مدرس دانشگاه، بیان کرد: پیش بینی می شود با رشد تکنولوژی و کاهش قیمت تمام شده، به یک نقطه سر به سری برسیم و توسعه انرژی تجدید پذیر جذابیت های خودش را داشته باشد.
او ضمن بیان اینکه موضوع انرژی های تجدیدپذیر در ایران نیز مطرح است، عنوان کرد: علاوه بر اینکه انرژی فسیلی در دنیا نسبت به انرژی های تجدید پذیر می تواند قیمت پایین تری داشته باشد در ایران یک یارانه نیز به سوخت های فسیلی تعلق می گیرد که این کار باعث می شود بخش قابل توجهی از انرژی تجدید پذیر در کشور پا نگیرد.
اکبری در پایان اظهار داشت: با توجه به بازنگری سیاست های انرژی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که در ۲۰ یا ۵۰ سال آینده نفت و گاز ما به عنوان سوخت مصرف شود بلکه انتظار است جایگزین سوخت ها، انرژی تجدیدپذیر باشد.
منبع روزنه
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;