«انرژی‌های نو و محیط زیست» منتشر شد

 «انرژی‌های نو و محیط زیست» منتشر شد

  کتاب «انرژی‌های نو و محیط زیست» اثر هادی زارعی محمودآبادی را به بازار نشر عرضه شد.

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  کتاب «انرژی‌های نو و محیط زیست» با هدف آگاه‌سازی مسوولان، علاقه‌مندان، پژوهشگران، دانشجویان و شهروندان در حوزه انرژی‌های نو و مفاهیم مرتبط با آن‌‌ها، در  هشت فصل به رشته تحریر درآمده است.

 

در فصل نخست، به تعریف انرژی و مفاهیم مرتبط با منابع آن پرداخته شده است. فصل‌های دوم تا چهارم این اثر به انرژی خورشیدی، انرژی باد و انرژی زیست توده اختصاص دارند.

 

انرژی ژئوترمال، انرژی امواج، انرژی هیدروژنی و انرژی هسته‌ای و کاربردهای آن، عناوین دیگر فصل‌های کتاب حاضر را تشکیل می دهند. در بخش پایانی کتاب، واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط با انرژی‌های نو ارایه شده‌اند.

 

مخاطبان با مطالعه این اثر با کاربرد انرژی هسته‌ای در بخش دامپزشکی و دامپروری، کاربرد انرژی هسته‌ای در دسترسی به منابع آب، کاربرد انرژی هسته‌ای در بخش صنایع غذایی و کشاورزی، کاربردهای مختلف صنعتی انرژی هسته‌ای، کاربردهای انرژی هسته‌ای در صنعت نفت، عملکرد نیروگاه‌های هسته‌ای در تهیه و تولید سوخت، کاربرد انرژی هسته‌ای در آب شیرین‌کن‌ها و راه‌های مختلف تولید انرژی هسته‌ای آشنا می‌شوند.

 

مولف در بخش پیشگفتار کتاب، در تبیین موضوع انرژی نو و ارتباط آن با محیط زیست آورده است: «سیستم‌های جدید انرژی باید متکی به تغییرات ساختاری و بنیادی باشد که در آن منابع انرژی بدون کربن نظیر انرژی خورشیدی و بادی و زمین گرمایی و کربن خنثی مانند انرژی بیوماس مورد استفاده قرار می‌گیرند. بدون‌تردید انرژی‌های تجدیدپذیر با توجه به‌سادگی فن‌آوریشان در مقابل فن‌آوران انرژی هسته‌ای از یک طرف و نیز به‌دلیل عدم ایجاد مشکلاتی نظیر زباله‌های اتمی از طرف دیگر نقش مهمی در سیستم‌های جدید انرژی در جهان ایفا می‌کنند.»

 

چاپ نخست کتاب «انرژی‌های نو و محیط زیست» با شمارگان دو هزار نسخه در 317 صفحه، به بهای 10 هزار تومان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد منتشر شده است.

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;