اندونزی خریدار ال پی جی ایـــــران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، شرکت دولتی پرتامینا اندونزی خواهان خرید سه محموله گاز مایع (ال‌پی‌جی) از ایران است و مذاکرات برای حل مشکل فرآیند پرداخت مالی به منظور تحقق این خواسته ادامه دارد.





دانیل پوربا، معاون پرتامینا در بخش زنجیره عرضه یکپارچه اعلام کرد: برای حل مشکل فرآیند پرداخت هزینه خرید این محموله‌های گاز از ایران مذاکرات آغاز شده است. وي گفت: به دلیل این مشکل پرتامینا تاکنون قادر به واردات نفت خام و گاز از ایران نشده و برای حل این مشکل با ایران در حال مذاکره است.





این مقام پرتامینا اندونزی مشکل اصلی را نظام پرداخت عنوان کرد و گفت که همه بانک‌ها قادر به تسهیل انجام این نوع معاملات نیستند؛ خرید ال‌پی‌جی از ایران برای تامین نیازهای داخلی اندونزی اهمیت بسیاری دارد.

 

 

 

 

اندونزی به منظور تامین نیاز داخلی خود باید ٦٠ درصد از گاز مایع مورد نیاز خود را از خارج وارد کند و مقدار واردات نیز با توجه به افزایش مصرف، در سال‌های آینده روند افزایشی خواهد داشت.






اندونزی پارسال هفت میلیون تن ال‌پی‌جی مصرف کرد که حدود پنج میلیون و ٥٦٠ هزار تن از آن، یارانه‌ای بود؛ جاوای غربی یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان گاز مایع است که مصرف آن پارسال به یک میلیون و ١٦٠ هزار تن رسید.





بر اساس پیش‌بینی‌ها، مصرف گاز مایع اندونزی امسال به هفت میلیون و ٨٠٠ هزار تن افزایش می‌یابد. سودیرمان سعید، وزیر انرژی اندونزی نیز بر خرید گاز مایع از ایران به‌عنوان بهترین گزینه برای اندونزی تاکید دارد.





وی گفت: پرتامینا در خرید گاز مایع تخفیف می‌گیرد و مقدار آن ٢٥ دلار زیر قیمت بازار است. شرکت نفت و گاز اندونزی همچنین در تلاش برای خرید نفت خام از شرکت‌های داخلی این کشور است و امیدوار است از برخی شرکت‌های داخلی تا سه ماه دوم امسال، ٢٠٠ هزار بشکه نفت در روز خریداری کند.





پرتامینا به دلیل استفاده از انواع نفت خام و برای تامین سوخت به دنبال اجاره پالایشگاه از کشورهایی مانند هند، کره جنوبی، ژاپن، چین و سنگاپور است تا بتواند نسبت به پالایش انواع نفت خام اقدام کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;