امکان تبدیل مستقیم انرژی خورشیدی به برق فراهم شد

برای نخستین بار با تلفیق شبکه برق و انرژی خورشیدی، امکان تبدیل مستقیم انرژی تولید شده از پنل‌های خورشیدی به برق ولتاژ DC و استفاده در لوازم الکتریکی ممکن شد .


 



به گزارش تاسیسات نیوز، محمد تقی هاشم نیا با اشاره به لزوم مهاجرت از انرژى هاى فسیلی به انرژی های نوین، اظهار داشت: محدودیت منابع انرژی فسیلى و آلودگى هاى زیست محیطى، لزوم به کارگیری انرژى هاى تجدیدپذیر را اثبات کرده است.

وی گفت: در ایران به دلیل فراوانى و ارزانی انرژى هاى فسیلى در به کارگیرى انرژى هاى نو چندان پیشرو نبوده ایم. این در حالی است که موقعیت جغرافیاى ایران امکان استفاده از انرژى رایگان خورشیدی را براى تولید سرما کاملاً توجیح پذیر مى کند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها ۲۰ درصد انرژى مصرفى هر مصرف کننده اروپایى تا سال ۲۰۲۰ باید از انرژى هاى نو تامین شود، گفت: کشورهاى پیشرفته در حال حرکت جایگزینى انرژى هاى نو با انرژى هاى فسیلى هستند و استفاده از سلول های خورشیدى برای جذب انرژى خورشید به سرعت در حال توسعه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تهویه نیا یادآور شد: علاوه بر این محصولات جدید نیز در حال سازگاری با انرژی های نو هستند، همچنان که اخیرا با تلفیق شبکه برق و انرژی خورشیدی، تبدیل انرژی تولید شده توسط صفحات خورشیدی به ولتاژ DC و استفاده مستقیم از این انرژی در سیستم های سرمایشی و گرمایشی ممکن شده است.

همچنین چیلر سانتریفیوژ DC اینورتر خورشیدی و GMV-5 گری معرفی شد.

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;