امنیت ایمنی برای هیئت‌ها و عزاداران

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران اقدامات این سازمان برای تامین ایمنی تکایا و هیات های مذهبی را در ماه محرم تشریح کرد.


واحد کیانی، درباره اقدامات سازمان آتش‌نشانی تهران در ایام محرم بیان کرد: اقدامات سازمان آتش‌نشانی تهران درباره ایمنی تکایا و اماکن مذهبی در ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در دو بخش آغاز شده است.


وی ادامه داد: طبق سنوات گذشته از ده روز قبل از شروع ماه محرم، بازدید از مراکز مذهبی، مساجد، مهدیه‌ها و مخصوصاً هیئات و تکایایی که به صورت موقتی برپا می‌شوند و پتانسیل خطر زیادی دارند، در دستور کار قرار می گیرند و از لحاظ ایمنی و نصب اصولی داربست ها برای برپایی تکایا بررسی می شوند و داربست های ناایمن نصب شده شناسایی، و تذکرات لازم به مسئولین آن ارائه می گردد.


وی افزود: کلیه مولفه های ایمنی با محوریت بررسی و رفع مخاطرات و ناایمنی های داخل و پیرامون مساجد و هیئات های مذهبی و تکایا و جایگاه های پخش نذورات برای عزاداران حسینی بازدید و شناسایی، و تارفع نواقص پیگیری می شود.


معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات سازمان آتش نشانی با مراجعه به اماکن یاد شده ضمن آموزش اصول ایمنی به افراد، از فایرباکس ها و خاموش کننده‌هایی که سال های قبل به هیئات اهدا شده است بازدید می نمایند و تذکرات لازم در خصوص شارژ مجدد ارائه می شود.


وی افزود: با شروع ماه محرم استقرارهای شبانه، بعد از نماز مغرب و عشاء تا پایان مراسم سوگواری در کلیه معابر شهر تهران، شبستانها و حسینیه‌های بزرگ خواهیم داشت، و این امر تا عادی شدن ترافیک ادامه دارد، همچنین در روز و شب تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد استقرارهای بسیار گسترده آتش‌نشانان در سطح شهر تهران خواهیم بود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;